Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Angående sajten och iFokus Anslagstavlan Boktips Dagens Drömmar Experiment, egna Film & Foto (Blandat/allmänt/OT) Forntida teknik Himlafenomen Hjärnan Humor Hälsa Intressanta teorier Kraftplatser och folktro Miljö och djur Musik Mysko grejer Månadens Medlem och Diskussionskategori Naturfenomen Off Topic - Diverse Off Topic - Glädjeämnen Oidentiferbart Orber och ljusfenomen Psykologi och samhälle Rymden Spådomar och förutsägelser Spöken Spökhistorier Spökhus, Spökplatser, spökjägare Symboler och pareidolia UFO och utomjordiskt liv Undersökningar Vetenskap och uppfinningar White Noise & EVP Tävlingar/lekar Övrigt
Oidentiferbart

Kryptozoologi

2017-05-05 17:24 #0 av: Ghosthunter

Intressant sajt om Kryptozoologi: http://www.kryptozoologi.se/Glad

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2017-05-05 17:35 #1 av: Magi-cat

Tummen upp

Tack för länken, lägger den till länksamlingen!

Hjärta "It has always been easier to destroy than to create." (Spock)

Anmäl
2017-05-06 07:34 #2 av: Magi-cat

Intressant med de stora, svarta kattdjuren i Australien! Hoppas de får vara ifred, antingen de är stora förvildade soffpotatisar eller en ny, exotisk art.

Det står på slutet i artikeln att en storkisse på två meters längd sköts ihjäl 2005 ArgGråter och befanns vara en vanlig katt som vuxit sig stor i det vilda...Varför ska de skjuta allt de ser? Ledsen

Intressant förstås att vanliga huskatter kan genomgå en sådan förvandling och bli så stora.

Anmäl
2017-05-06 09:27 #3 av: Ghosthunter

Ja och Trunko som verkligen är mysko, sen är det fina bläckfiskar ocksåGlad

Ja, ge sjutton i att skjuta alltArg

Anmäl
2017-05-06 09:53 #4 av: Magi-cat

Stackars Trunko! Gråter

Sen tycker jag inte heller om när djur kallas för "bestar" och "monster", som de ofta gör i media.

Men mycket intressant i länken Tummen upp

Anmäl
2017-05-06 10:06 #5 av: Ghosthunter

Ja, det beror väl på okunskap och oförnuft. Men det kan ju vara svårt att sätta titlar på något som normalt inte existerar. Många tror att det nödvändigtvis måste vara något övernaturligt när det gäller märkliga raser.....men för det mesta handlar det om väldigt sällsynta djur, vissa ännu inte upptäckta. Jag ser inte det som märkligt att det finns oupptäckta djur ännu. Det finns stora oupptäckta områden, inte minst när det gäller de stora haven och dess djup.

Men öppen som jag är, så tror jag förstås på övernaturliga varelser också!Glad

Anmäl
2017-05-06 10:08 #6 av: Ghosthunter

Detta ser jag mer som övernaturligt väsen: http://www.kryptozoologi.se/2011/03/berwick-monstret.html

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.