Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Angående sajten och iFokus Anslagstavlan Boktips Dagens Drömmar Experiment, egna Film & Foto (Blandat/allmänt/OT) Forntida teknik Himlafenomen Hjärnan Humor Hälsa Intressanta teorier Kraftplatser och folktro Miljö och djur Musik Mysko grejer Månadens Medlem och Diskussionskategori Naturfenomen Off Topic - Diverse Off Topic - Glädjeämnen Oidentiferbart Orber och ljusfenomen Psykologi och samhälle Rymden Spådomar och förutsägelser Spöken Spökhistorier Spökhus, Spökplatser, spökjägare Symboler och pareidolia UFO och utomjordiskt liv Undersökningar Vetenskap och uppfinningar White Noise & EVP Tävlingar/lekar Övrigt
Anslagstavlan

Earth hour - tillsammans för klimatet

2017-03-23 09:10 #0 av: Magi-cat

På lördag 25 mars släcker vi igen!Tummen uppFår idé

"Lördag 25 mars 2017 klockan 20.30-21.30 lokal tid tar världen ställning för planeten under WWF Earth Hour – världens största miljömanifestation. Var med och uppmana makthavarna att ta krafttag för klimatet du också!

Visst är det fantastiskt att världens länder har enats om att hejda den globala uppvärmningen? Men det räcker inte med ord, nu krävs handling! Och det är här du är viktig. 

Var med och bli inspirerad till klimatsmartare vanor, hjälp till att ställa om Sverige till förnybar energi och lär dig mer om varför maten du äter och prylarna du köper påverkar utsatta människor och miljöer långt bort.

Genom att du och miljontals andra i Sverige deltar i Earth Hour skickar vi också en viktig signal till politikerna om att vi vill se krafttag för klimatet och global rättvisa.

Tillsammans gör vi det möjligt!"

http://www.wwf.se/wwfs-arbete/klimat/earth-hour/1415461-earth-hour-2017?utm_source=Google%20Grants&utm_content=GG_EarthHour_EarthHour&utm_campaign=WWF%20SEARCH

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2017-03-23 09:46 #1 av: vallhund

Det är mest jippo o ett spel för gallerierna. Jag har kört Earth hour året runt de senaste 40 åren eller så.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel.

Anmäl
2017-03-23 10:21 #2 av: Magi-cat

#1 De säger det en del, att det är jippo och därmed dåligt osv.

Jag kan inte se det dåliga i att göra en gemensam manifestation.

Att släcka ner det mesta under en timme en kväll kan också vara en mysig stund utan störande TV eller elektronik och att påminna sig om allt man tar för givet, som att elen ska funka och att man har tillgång till den, jämt.

Förbrukningsmässigt blir det väl en droppe i havet, men en gemensam sak , en god intention, är så mycket mer.

Anmäl
2017-03-23 10:25 #3 av: starhawk

Eftersom klimatet inte bryr sig om vad vi gör så är Earth hour helt och hållet ett spel för gallerierna, själv har jag mestadels glömt bort Earth hour och dom gånger jag kommit ihåg det så har jag sett till att lysa upp huset ordentligt.

Värd för Cykel iFokus och Knivtillverkning  Läderslöjd och Snickeri iFokus

Anmäl
2017-03-23 10:26 #4 av: Magi-cat

#3 Och vilken förbättring åstadkommer du genom att "lysa upp" ordentligt, menar du?

Anmäl
2017-03-23 18:48 #5 av: NeferNefer

Magi-cat: självklart är jag med!! Tummen uppBlomma

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-03-23 18:49 #6 av: Magi-cat

#5 KramasBlomma

Anmäl
2017-03-23 18:49 #7 av: NeferNefer

KramasBlommaBallong

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-03-24 07:25 #8 av: starhawk

#4: Jag får det ljusare så klart, och ser därmed saker bättre än er Skrattar

Värd för Cykel iFokus och Knivtillverkning  Läderslöjd och Snickeri iFokus

Anmäl
2017-03-24 07:52 #9 av: Magi-cat

#8 Om vi bortser från din raljanta ton: vad är det du tycker du "ser" som hör till ämnet klimat och resursanvändning? 

Anmäl
2017-03-25 08:00 #10 av: Magi-cat

Är ni med? Tummen uppVäckarklockaSolMåneStjärnorBlommaHjärta

Anmäl
2017-03-25 13:45 #11 av: NeferNefer

Jajamensan, fattas bara!!!Tummen upp

Anmäl
2017-03-25 19:19 #12 av: Magi-cat

#11 Kramas

Snart börjar det!Cool

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/03/17/vad-ar-syftet-med-earth-hour

Anmäl
2017-03-25 21:29 #13 av: NeferNefer

Hjärta

Anmäl
2017-03-26 13:51 #14 av: Tant Grön

Många här som släckte, fler än förra året. Hjärta

Anmäl
2017-03-26 14:25 #15 av: Magi-cat

Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.