Annons:
Etiketterufoutomjordiskt-liv
Läst 1341 ggr
Magi-cat
2017-01-29 15:13

Är ET redan här, utan att vi vet om det?

Ursäkta rubriken, men den är lite grann knyckt från (eller med inspiration från) NASA, faktiskt.

Hur kan livet utanför jorden te sig och se ut för oss och skulle vi över huvud taget känna igen och förstå det? Det är något av frågeställningen i artikeln.

När vi i Star Trek och liknande träffar aliens är de oftast några vi vi kan relatera till. (Det blir onekligen mest praktiskt så i en produktion.)

Men inte ens på jorden är vi standard. (Se ett par exempel på hur olika liv kan se ut, bilderna i länken.) Livet i havet är helt annorlunda än vi och haven täcker en stor del av jorden.
Det finns också liv på jorden på de mest extrema platser där man tror inget ska kunna leva. Är det så på andra planeter också? (Varför inte?)

"The director of NASA’s Astrobiology InstitutePenelope Boston, gave a keynote speech recently at the NASA Innovative Advanced Concepts Symposium.

“It’s not like you can walk into a new environment with your lovely robot on some other planet, look at the ground and go gosh it’s life! Instead it’s ‘gosh it’s blue something, and it’s got a copper signal, and I don’t know’ — and then you have to investigate.”"

Detta är lite av den stora utmaningen för astrobiologin, att känna igen livet när vi ser det. Det utomjordiska livet kan vara väldigt, väldigt annorlunda och det kan vara mikroskopiskt. Vilka verktyg kan vi använda för att lokalisera det? 

"The astrobiologist ended her talk with he warning that we’d better come up with the technology to recognize life in whatever form it appears before we actually meet up with aliens. If we haven’t already."🙂

http://bigthink.com/robby-berman/et-could-already-be-among-us-and-we-wouldnt-know-says-nasa?utm_source=Facebook&utm_medium=Social&utm_campaign=Echobox#link_time=1485636043

Boktips, om än deprimerande: Stanislaw Lem: "Fiasko".


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2017-02-01 08:29
#1

Vad tror ni? 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

setfree
2017-02-01 10:02
#2

#1 Att det finns andra former av intelligenta varelser än oss tror jag absolut.

Dessutom att de är överlägsna oss i kunskap och intelligens.

Lite kul och ovanligt att kvinnor tycker om Star Trek och science fiction. Jag tänker på "that big bang theory" som är en favorit. Abslolut min humor.

Marr
2017-02-08 06:39
#3

Ja det tror jag…är nästan helt övertygad det finns baser här på vår planet & kanske är det så t.o.m att vi inte var först här?🤔

Intressant detta om att utomjordingar man trott på sedan urminnes tider & kanske t.o.m. hade kontakt med en gång?

Inte det kunnat bestridas att vi inga besök eller utomjordiska baser har på Jorden heller. Snarare tvärtom. Trots regeringars försök till nedtystande… Våra farkoster ser mer & mer ut som alienteknologi. Var får vi allt i från? & under en väldigt kort tid också.

Det tog rejäl fart efter WWII. Undrar vad som hände egentligen? Dåliga Et's som träffade Hitler eller? Han var en riktig Ufonörd…den sämste av dom.

Paul Hellyer en bland många, sade ju en gång att dom går här på jorden bland oss…hmmm.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: