Annons:
Etiketterufoutomjordiskt-liv
Läst 1357 ggr
Magi-cat
2017-01-19 08:54

Tidigare hemliga sidor om bl.a. UFO nu släppta

Här kan man botanisera en stund, om man orkar och är intresserad. 🙂

Miljoner tidigare hemliga sidor om bl.a. UFO sightings, mind control, osynligt bläck (!), Uri Geller och lite sånt är nu ute för alla.

http://www.iflscience.com/technology/you-can-now-search-through-12-million-pages-of-declassified-cia-files-online/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Rhonda]
2017-01-19 09:05
#1

Jag förstår inte varför sådant skulle hemlighållas.  Jag o en klasskompis såg en UFO (IFO som jag kallar det. Identified Flying Object 🙂) feb 1966 i Australien.

JonasDuregard
2017-01-19 14:11
#2

#1 "Jag förstår inte varför sådant skulle hemlighållas. "

CIA är en spionorganisation. De hemlighetshåller allt de kan hemlighetshålla. Skriver de en rapport om hur kaffet på kontoret smakar kan du vara säker på att de hemlighetshåller den om de får göra det. Inte för att de är oroliga för att just den rapporten skulle vara farlig i fel händer, utanför att det är deras jobb att ha mer information än andra oavsett hur oviktig den kan verka. 

Frågan är alltså inte "varför skulle de hemlighetshålla", utan "varför skulle de offentliggöra". Tittar man igenom de där tolv miljoner sidorna så är förmodligen nästan allt meningslös formalia utan någon koppling till de spännande ämnen som nämns i artikeln.

Upp till toppen
Annons: