Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Angående sajten och iFokus Anslagstavlan Boktips Dagens Drömmar Experiment, egna Film & Foto (Blandat/allmänt/OT) Forntida teknik Himlafenomen Hjärnan Humor Hälsa Intressanta teorier Kraftplatser och folktro Miljö och djur Musik Mysko grejer Månadens Medlem och Diskussionskategori Naturfenomen Off Topic - Diverse Off Topic - Glädjeämnen Oidentiferbart Orber och ljusfenomen Psykologi och samhälle Rymden Spådomar och förutsägelser Spöken Spökhistorier Spökhus, Spökplatser, spökjägare Symboler och pareidolia UFO och utomjordiskt liv Undersökningar Vetenskap och uppfinningar White Noise & EVP Tävlingar/lekar Övrigt
UFO och utomjordiskt liv

Tidigare hemliga sidor om bl.a. UFO nu släppta

2017-01-19 08:54 #0 av: Magi-cat

Här kan man botanisera en stund, om man orkar och är intresserad. Glad

Miljoner tidigare hemliga sidor om bl.a. UFO sightings, mind control, osynligt bläck (!), Uri Geller och lite sånt är nu ute för alla.

http://www.iflscience.com/technology/you-can-now-search-through-12-million-pages-of-declassified-cia-files-online/

Hjärta "It has always been easier to destroy than to create." (Spock)

Anmäl
2017-01-19 09:05 #1 av: Rhonda

Jag förstår inte varför sådant skulle hemlighållas.  Jag o en klasskompis såg en UFO (IFO som jag kallar det. Identified Flying Object Glad) feb 1966 i Australien. 

Anmäl
2017-01-19 14:11 #2 av: JonasDuregard

#1 "Jag förstår inte varför sådant skulle hemlighållas. "

CIA är en spionorganisation. De hemlighetshåller allt de kan hemlighetshålla. Skriver de en rapport om hur kaffet på kontoret smakar kan du vara säker på att de hemlighetshåller den om de får göra det. Inte för att de är oroliga för att just den rapporten skulle vara farlig i fel händer, utanför att det är deras jobb att ha mer information än andra oavsett hur oviktig den kan verka. 

Frågan är alltså inte "varför skulle de hemlighetshålla", utan "varför skulle de offentliggöra". Tittar man igenom de där tolv miljoner sidorna så är förmodligen nästan allt meningslös formalia utan någon koppling till de spännande ämnen som nämns i artikeln.

Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.