Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen Angående sajten och iFokus

Anslagstavlan Boktips Dagens Drömmar Experiment, egna Film & Foto (Blandat/allmänt/OT) Forntida teknik Himlafenomen Hjärnan Humor Hälsa Intressanta teorier Kraftplatser och folktro Miljö och djur Musik Mysko grejer Månadens Medlem och Diskussionskategori Naturfenomen Off Topic - Diverse Off Topic - Glädjeämnen Oidentiferbart Orber och ljusfenomen Psykologi och samhälle Rymden Spådomar och förutsägelser Spöken Spökhistorier Spökhus, Spökplatser, spökjägare Symboler och pareidolia UFO och utomjordiskt liv Undersökningar Vetenskap och uppfinningar White Noise & EVP Tävlingar/lekar Övrigt
Angående sajten och iFokus

God Jul och Gott Nytt År alla läsare!

2016-12-18 15:54 #0 av: Magi-cat

Vi vill önska er en alldeles, alldeles underbar helg!

(bild från pixabay.com)

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2016-12-18 16:12 #1 av: Loris M

Tack detsamma! KramasBlommaStjärnorMånePresent

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-12-18 16:27 #2 av: Magi-cat

HjärtaBlommaKramas

Anmäl
2016-12-18 16:30 #3 av: Magi-cat

Måste infoga detta lysande inlägg av Malena Ernman:

"Jorden behöver en överdos av godhet nu!"

"Jag läste i Illustrerad Vetenskap att av alla människor som någonsin levt på jorden så lever sex procent idag. Vi hör ihop. Vi är en del av en helhet och det är upp till oss, vi de där sex procenten, att säkra allas vår framtid.

Det är vår historiska uppgift och jag tror vi vet precis hur vi ska göra.

För när vi människor hjälper varandra, när vi lyssnar på varandra och när vi står sida vid sida och bejakar varandras goda viljor och säger jag är här, jag ser dig; då lyser vi i mörkret. Då är vi ljusbäraren. Då är vi Sankta lucia och lanternan i stormen."

"Men en sak är säker – vi kommer att behöva varenda godhetsknarkande ljusbärare vi kan få."

http://www.expressen.se/kultur/jorden-behover-en-overdos-av-godhet-nu/

(bild Rita-S)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.