Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Angående sajten och iFokus Anslagstavlan Boktips Dagens Drömmar Experiment, egna Film & Foto (Blandat/allmänt/OT) Forntida teknik Himlafenomen Hjärnan Humor Hälsa Intressanta teorier Kraftplatser och folktro Miljö och djur Musik Mysko grejer Månadens Medlem och Diskussionskategori Naturfenomen Off Topic - Diverse Off Topic - Glädjeämnen Oidentiferbart Orber och ljusfenomen Psykologi och samhälle Rymden Spådomar och förutsägelser Spöken Spökhistorier Spökhus, Spökplatser, spökjägare Symboler och pareidolia UFO och utomjordiskt liv Undersökningar Vetenskap och uppfinningar White Noise & EVP Tävlingar/lekar Övrigt
Rymden

Se Geminiderna!

2016-12-13 20:32 #0 av: Magi-cat

Ikväll är det stor chans att se stjärnfall Stjärnor. Jorden passerar nämligen meteorsvärmen Geminiderna just nu och de närmaste dagarna.

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/nu-faller-stjarnorna

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2016-12-13 20:42 #1 av: VSK

Jag sitter här med fulladdat batteri i kameran, men det är moln i vägen + att månens ljus gör så att himlen lyser upp för mkt. Men jag har inte gett upp hoppen än om en molnfri himmel ikväll Glad

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-12-13 20:53 #2 av: Magi-cat

Ajdå, nu får vi blåsa bort molnen...Pustar

edit: Det hjälpte, här är stjärnklart! Stjärnor Nu ska jag titta....

Anmäl
2016-12-13 20:55 #3 av: VSK

Nu skulle stora stygga vargen ha varit med Yrar

Jag håller tummarna på molnfritt. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-12-13 21:56 #4 av: Magi-cat

Jag såg flera stycken på en liten stund! StjärnorKär

Och månen är kristallklar och så vacker....

Anmäl
2016-12-13 22:51 #5 av: VSK

Det är blandat här med moln. Vet ej om jag skall åka eller inte. Syns de bara vart som helst eller är det nåt speciellt vädersträck som gäller? Eller kan månens ljus hjälpa till tro?

Anmäl
2016-12-14 06:55 #6 av: Magi-cat

De tycks komma från Tvillingarna (öster på kvällen) men lär kunna ses över hela himlen. De jag såg var i öster eller nordost, ganska "högt".

Vilket månljus det varit i natt och ännu på morgonen, som smält silver!Kär

Anmäl
2016-12-14 09:54 #7 av: VSK

Igår kom det rök är mina öron Arg

Åkte ut på landet och det var typ 99% moln på typ ingen tid alls. Åkte hem och la mig och småsurfade lite. Går ut på balkongen ca 01:30 för en pinne. Ja då var det stjärnklart. Provade fota lite men missade alla "stjärnfall" då de ville komma när jag inte knäppte av en bild.

Igår hade det varit bättre med en filmkamera... Storgråter

Anmäl
2016-12-14 10:12 #8 av: Magi-cat

Du fick se lite i alla fall...Glad

Anmäl
2016-12-14 10:24 #9 av: VSK

Jodå, jodå... Utöver det så fick jag ju lite motion i form av att skrapa bort 3 ton kärnis från bilrutorna lite tidigare på kvällen Skrattar

Anmäl
2016-12-14 10:27 #10 av: Magi-cat

Ja, huga, den där isen man ska igenom...FryserSkrattar

Anmäl
2016-12-14 10:41 #11 av: VSK

Glad

Anmäl
2016-12-14 16:41 #12 av: Magi-cat

Flera riktigt läckra "stjärnfall" tycks ha beskådats:

Bl.a. en grönaktig i Småland...

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/stjarnfallsregn-den-var-sa-stor/

Anmäl
2016-12-14 17:38 #13 av: VSK

Många önskningar i omlopp mao Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.