Annons:
Etiketterintressantteorier
Läst 860 ggr
Magi-cat
12/10/16, 10:19 AM

10 märkliga platser där det finns liv på jorden

Tänk att det finns liv överallt på jorden, djupt i underjorden, djupt i havet, i köld och hetta - överallt! 

Här är 10 av de mest oväntade platserna: (med fina bilder)

http://www.livescience.com/29865-strangest-places-life-found.html?utm_source=notification


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tjeja
12/10/16, 10:51 AM
#1

Kul å fascinerande!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

setfree
12/12/16, 8:10 AM
#2

#0 Livet är verkligen ja livskraftigt. Jag förundras över att det växer mossa och ogräs mellan mina stenplattor på gången in i huset. Finns det inga bättre platser som mossan kan välja att växa på. Jag får ligga på knä och peta bort mossa varje år. Eller spruta med  högtryckstvätt så både jag och huset blir nersmutsat.

Men trots detta finns det inget liv på månen…väl?

Magi-cat
12/12/16, 9:24 AM
#3

#2 Precis. Eller som när växterna i blomkrukan man vårdar ömt slokar medan den lilla rymlingen som klämt ner sig mellan asfaltkanten och husväggen frodas…😓🙂

Liv på månen? Finns det på alla dessa platser på jorden så….

Men - tänk om all denna rymdfart från jorden för med sig kontamination?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tjeja
12/12/16, 3:48 PM
#4

Har läst någonstans nån gång om att man hittat levande bakterier som överlevt på rymdskrot från jorden. Så jo nog borde vi ha "kontaminerat" månen också om vi nu verkligen varit där. ;-) Men å andra sidan, bara för att de överlevt behöver ju inte betyda att de frodats för det förstås. De kanske bara sitter där o väntar på att landa i levnadsdugliga förhållanden så de kan börja växa o föröka sig igen? Spännande att spåna också. 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: