Annons:
Etiketterufoutomjordiskt-liv
Läst 1953 ggr
Magi-cat
2016-08-08 07:29

Helgens mycket mystiska ljusfenomen

 Clas Svahns blogg om flera ljusfenomen i helgen: (se länken nedan)

Den första berättelsen om stjärnfall som om vattenspridaren stod på, fast med stjärnor, är säkert ett fall av Perseiderna, meteorsvärmen som nu är på g.

Men resten låter väldigt…ovanligt….

Hör här:

"I går kväll (6 augusti) blev familjen vittne till något lustigt ljusfenomen. Det såg ut som ljusblixtar ovanför molnen. Ibland blev det som strålar i rund form men mest snabba ljusformationer. Vi spekulerade om det var en stark strålkastare men avfärdade det snabbt då det dessutom kom från olika håll."

Åska?

Och så nästa, öster om Södertälje vid 18.30-tiden:

"– Vi kunde se hur det bildas ansikten i molnen, mycket detaljerade och som målade på himlen, berättar hon. Det var som att ansiktena målades av lysande punkter i molnen"

"– Vid 22-tiden hade vi gått ut igen och då såg vi något bakom molnen som liknade en boll av ljus som flög över himlen. Och då ser vi ljus överallt på himlen. Och det är aktivitet på himlen hela natten."

"Då är klockan ungefär tre på morgonen och när jag tittar ut mot trädgården ser jag gestalter i träden.

– Jag ropar på min sambo för jag tror att jag ser fel. Men vi ser båda gestalter i träden och i buskarna. Och ljusen är kvar på himlen som fortsätter att fara ned mot träden på andra sidan. Det blir som en svärm av flera ljuspunkter."

"Då jag tittar mot sjön ser jag hur det bildas något som liknar undervattensstormar som kommer närmare och närmare land. Under vattenytan lyser det fina orange punkter och några gestalter verkar gå på vattnet. De är kanske 150 meter ifrån oss, berättar kvinnan."

Det låter väldigt intressant och ovanligt. Reklamjippo, eller…?
Någon mer som sett det?

http://blogg.dn.se/markligheter/2016/08/07/vad-hande-pa-himlen-den-6-augusti/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2016-08-09 09:16
#2

Här är mer om händelsen i Grödinge, Södertälje:

"– Kvinnan som ringde var väldigt klar och redig, säger Clas Svahn, som tycker att händelsen är mycket intressant. Han berättar att paret filmat händelsen under 25-40 minuter.

– Den filmen vill jag gärna se innan jag drar några slutsatser säger han, och menar att det är ovanligt att man får in liknande rapporter."

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.4147124-flydde-hemmet-av-radsla-for-ufo

Vad kan det vara?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

_Fisken
2016-08-09 19:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min dotter skrev (se bild) om nåt hon sett på himlen. Ljuspunkter ovan molnen som splittade upp sig i flera o flög åt olika håll…enligt bilden var det skrivet den 6:e..detta skedde runt Siljan.

Magi-cat
2016-08-09 20:27
#4

#3 Vad intressant!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2016-08-09 20:28
#5

Tydligen har fler gjort observationer:

"– Det var som om någon ritat vita linjer med en trollstav där det sprutade stjärnor om som föll åt olika håll och direkt därpå drogs en liknande linje åt ett annat håll och så ytterligare några till som i en del fall korsade de andra, berättar han."

http://csblogg.ufo.se/csblogg3/?p=40764


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

_Fisken
2016-08-09 21:54
#6

Utan att ha läst allt så verkar "de" ha målat på molnen. Blir det nya Cropcircles? CloudCircles måhända…

Annons:
Ghosthunter
2016-08-10 10:42
#7

Väldigt intressant, särskilt det som hände öster om Södertälje👍Paranormalt tror jag!! Detta är verkligen stort….vad är det som händer?😮

Hoppas man får se det också. Jag ska spana lite på natthimlen de kommande dagarna!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
2016-08-12 10:25
#8

Tyvärr verkar paret med den märkliga upplevelsen inte vilja höra av sig mer, vilket är synd.

Kartan i #5 (länken) var lite intressant. Flera observationer i östra Sverige tycks följa en linje.

Kanske rör det sig om Perseiderna eller något liknande. Häftigt i alla fall.✨


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2016-08-12 18:06
#9

Katten..nu tror jag nog att du får släppa efter lite🙂 Inte kan väl ett meteorregn orsaka såna fenomen som du skrev i #0. Detta är ju Oförklarade fenomen och inte vetenskapliga rön. Inget illa menat, men jag ville bara påminna om detta!🙂

På tal om Perseiderna…..så såg jag hur mycket "stjärnfall" som helst i natt…kanske 4-5 st per minut!✨

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
2016-08-12 20:54
#10

#9 😃

Häftigt att du såg så mycket stjärnfall! ✨


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

_Fisken
2016-08-12 21:01
#11

Snart ser jag stjärnfall också efter bostadsrättsföreningen trivselkväll i tältet!!

Ghosthunter
2016-08-12 21:40
#12

Haha..Fisken..ett tecken på en fin kväll!😃🥳

Katten, ja det var riktigt skådespel här i Eda🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: