Annons:
Etiketterintressantteorier
Läst 720 ggr
Magi-cat
2016-07-18 08:19

Ändra ett element till ett annat?

Inte precis förvandla sten till guld, men…"transmutation OF elements".

"Even though it sounds like science fiction IT’S NOT! A couple OF days ago Russian scientists successfully created a technology that can alter the protons OF an atom and change the atom itself making one element from another."

http://www.lifecoachcode.com/2016/07/10/russian-scientists-produce-technology-transmute-element/

http://www.e-catworld.com/2016/06/27/russian-team-actinides-announces-discovery-of-industrial-biochemical-method-of-elemental-transmutation-press-conference/

Reaktioner? 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tjeja
2016-07-18 09:06
#1

Tjaa…om detta är sant kommer vi få höra mer om det med tiden. Såvida inte rikesnubbar köper upp tekniken och tystar all media förstås. Vilket inte heller vore osannolikt. Vilken rik girigbuk vill inte kunna producera ändlöst med guldreserver till sig själv. 

:-/

Ja det är mina tankar i af.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

JonasDuregard
2016-07-19 11:34
#2

#0 Finns det inga seriösa sidor som rapporterar om det?

Hur som helst, att förvandla ett grundämne till ett annat är något vi har kunnat ganska länge nu (i kärnreaktorer till exempel) så om det här vore sant (det är det troligtvis inte) vore det inte fullt så banbrytande som de vill ge sken av. 

Har de funnit ett sätt att göra det kostnadseffektivt vore det intressant. 

Men det här verkar snarare vara en bluff för att locka till sig investerare. Den här typen av presskonferenser dyker upp då och då och snappas upp av oseriösa eller heltokiga sidor som de du länkar till, men de verkar aldrig leda någonstans annat än att möjligen lura till sig lite pengar. Så ha inte för höga förhoppningar.

Magi-cat
2016-07-19 11:38
#3

#2 Nej, jag hittade inga seriösa sidor.

Därför efterlyste jag …reaktioner.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: