Annons:
Etiketthälsa
Läst 1805 ggr
Magi-cat
2016-05-02 09:27

Varför får ingen hjärtcancer?

Cancer kan uppstå precis var som helst i kroppen, i organ, lymfa, blod etc. Men inte i hjärtat. Varför? För att vårt emotionella centrum (som det brukar betraktas som) är immunt?

Men nej, det går faktiskt att få hjärtcancer tyvärr, men det är så extremt sällsynt så man knappt hör talas om det och då har cancern oftast kommit någon annanstans ifrån.

Hemligheten varför ❤️ klarar sig är för att det finns så lite fettvävnad där och att det är omgivet av en skyddande säck, pericardium.

"So, even though cancer can happen anywhere there are cells, your heart remains virtually immune due to its muscular nature and the assistance OF the pericardium. Smart heart."

http://www.medicaldaily.com/rhabdomyosarcomas-and-other-heart-cancers-are-so-extremely-rare-its-if-they-didnt-310714

Kanske också att hjärtat motionerar precis hela tiden? Aldrig står stilla? Ständig rörelse, ständig rotation, inget som hinner lagras och gro….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tjeja
2016-05-02 10:10
#1

Intressant!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marr
2016-05-03 11:21
#2

Ja det är mycket intressant! Något att lära av det? Inte heller vener & blodkärl drabbas av cancer vad jag hört…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Tjeja
2016-05-04 07:55
#3

#2 nja.. det kanske är en definitionsfråga isf ? För cancersvulster är ju fulla av blodkärl som växer. Annars skulle svulsterna inte få någon näring. Men då är det ju liksom endel av själva cancern snarare än förstörd av cancern… Märkligt o intressant i alla fall.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: