Annons:
Etiketterufoutomjordiskt-liv
Läst 1271 ggr
Magi-cat
4/30/16, 4:38 PM

UFO-utställning med Clas Svahn

"– Det är intressant att ta reda på vad som är sant och vad som inte är sant. Vi har knäckt ett antal berättelser om UFON där människor inte talat sanning. Ett klassiskt exempel är den gamla filmen på en obduktion av en rymdmänniska, som förstås inte stämde.

Men så finns det berättelser om UFO:n som inte går att knäcka. Just nu arbetar de på ett känt fall i en sjö öster om Jokkmokk där ett föremål sågs flyga rakt ned 1980.

– Jag träffade vittnen 1990 och intervjuade dem. Och sedan tog det lång tid men vi samlade pengar till en expedition som vi genomförde 2012 och 2014. Då kunde vi konstatera det ligger något i dyn i sjön och nu ska vi dit igen, på vintern och skanna området från isen."

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/fullt-av-ufon-pa-berzan-om4117455.aspx


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
4/30/16, 4:44 PM
#1

"Det är intressant att människor kan stå och titta på planeten Venus en hel kväll och vara säkra på att de har sett ett UFO, säger Clas Svahn."

Påminner mig om en gång när jag en kväll satt i en bil på hemväg med några andra personer. De fick syn på en starkt lysande prick ganska nära horisonten och undrade. Kunde det vara…? Den lyste verkligen starkt och det var omöjligt att inte lägga märke till den.

Nej, det är inget UFO, sade jag och höll en lång "predikan" om planeten Venus som Aftonstjärna eller Morgonstjärna.

När jag hade hållit på en stund insåg jag att det nog inte heller var Venus den här gången eftersom den flyttat sig synligt och märkbart långt, utan att det var ett helt vanligt flygplan…☺️

Det faktum att "Venus" dessutom befann sig i fel väderstreck borde fått mig på andra tankar, men…. 😃 S.k. ridå.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
5/1/16, 11:14 AM
#2

Jag förstår mig inte på den där Clas Svahn. Han är väldigt skeptisk och avfärda det mesta…..men just det där fallet med sjön utanför Jokkmokk ska han envisas med att undersöka…..varför? 🤔

Dessutom kan man ju undra hur man kan vara ordförande i en stor UFO-förening och skriva en massa böcker om UFOn och annat övernaturligt, utan att tro på något alls. Nä, den mannen skulle passa bättre som dammsugarförsäljare eller nåt sånt!!😡

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: