Annons:
Etikettdagens
Läst 906 ggr
Magi-cat
2016-04-01 09:28

Vad är det för dag idag?

Jag får mina misstankar inför denna nyhet från Umeå Universitets FB-grupp:😃

"Snart finns det apelsinjuice odlad i Norrland. Docent Olof Lirap vid Institutionen för Framtidens Innovativa Biologier (FIB) vid Umeå universitet har nämligen lyckats korsbefrukta vanlig norrländsk björk (Betula) med apelsinsläktet Citrus x aprilis med hjälp av metoden CRISPR-Cas9 och på så sätt skapat lokalproducerad s.k. bjöpelsinjuice."

Det måste naturligtvis vara ett missförstånd. Docenten heter Lirpa och inte Lirap. 🤓


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Loris M
2016-04-01 09:37
#1

Vi lever i en underlig tid så egentligen är det svårt att veta vad som är skämt och inte. Det verkar som att medier haft det lite tufft med att komma på trovärdiga nyheter 😃: 

"Artisten Lena Philipsson blir ny landshövding i Jönköpings län – och kronprinsessparet döper om prins Oscar till Kent. Jepp. Det är två av skämten när svenska medier vill vara mer eller mindre roliga på första april. 

Ingen vill bekräfta P4 Jönköpings "nyhet" att Lena PH ska bli landshövding, men Lena Philipsson själv kommenterar uppgifterna så här:

– Det kanske blir lite mer showigt när man klipper band och så vidare."

http://www.svd.se/prins-oscar-blir-prins-kent--eller#sida-1

Magi-cat
2016-04-01 09:41
#2

Ibland blir det svårt att sortera, så mycket absurditeter som man läser om. Och ibland önskar man att en del nyheter vore aprilskämt.
Kanske därför de inte ens försöker få det trovärdigt, mer som något att ha roligt åt. Och tänka efter, ja kanske, varför inte? Lena Ph som landshövding eller hybridjuice från björken….

"Kent" var väl, en blinkning åt Kents uttalande en gång i tiden, antar jag…

Fast aprilskämt ska helst vara aktuella för att vara roliga och komma helt rätt i tiden.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2016-04-01 10:15
#3

Nu får det verkligen vara nog! Staten ska kontrollera bloggandet!

En statlig bloggkontroll ska kontrollera bloggar med uppgift att prioritera kvalitet framför kvantitet.

L.U. Ring kommer att vara ordförande i den statliga myndigheten. 😉

http://bloggande.ifokus.se/discussions/56fe29598e0e740f990002e5-deklaration-for-bloggare-infors


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Loris M
2016-04-04 07:19
#5

Här gick aprilskämtet hem. 😃

"Att luras på 1 april är en klassiker. Många är beredda att både luras och att bli lurade. De 65 barnen från tre klasser i årskurs fyra på Marbäcksskolan i Svedala hade dock inte räknat med att deras fyra lärare skulle dra dem alla vid näsan så bokstavligt.Inför sista lektionen på fredagen aviserades plötsligt en inspektion av alla barnens fötter.

Orsaken sades vara en smittsam hudsjukdom som satte sig under fötterna och som spred sig som en löpeld på Söderslätt. Prickarna brukade dessutom mest drabba barn i mellanstadiet"

Källa

Magi-cat
2016-04-04 07:48
#6

#5 "En tjej kom dock fram och var lite sur och sa att det faktiskt inte var så kul. Men hon betonade att hon inte var sur, hon tänkte ge igen mot någon annan där hemma i stället." 😃 Undrar vad hon hittade på?

Hoppas barnen skämtar aprillo med lärarna nästa år…😇

En allvarligare sida av skämtandet kan vara att inte tro på allt man ser och hör…Och att se hur fogliga vi är, inte bara barn.

Ett skämt jag hörde om var för en massa år sedan när man lämnade in deklarationerna före 1 april och att alla årets deklarationer tyvärr av ett misstag raderats under natten. Skrik och panik! Många satte säkert morgonkaffet i vrångstrupen där… Alla skulle vara tvungna att samma dag hämta nya blanketter i sin närmaste livsmedelsaffär. Och de nya deklarationerna måste lämnas in den dagen, annars skulle man få någon påföljd…Oj, vilka reaktioner det blev, och stackars livsmedelshandlare som inte hade några blanketter….😃

Sådant är allvarligt att skämta om, 🤓och så sprit då…Att tullen rear ut smuggelsprit och så där…

.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: