Annons:
Etikettermiljödjur
Läst 2052 ggr
Magi-cat
2016-02-09 11:31

Bort med djurplågeri!

Ett nöje att bestialiskt plåga djur???????????????? Tradition? Nej, "tradition" är bara något att gömma sig bakom! Använd tankeförmåga och empati och uppför er civiliserat!

"Pero Palo: En skräckslagen åsna välts omkull och blir sparkad 

Festivaldeltagare skriker och för oväsen medan de pressar fram en åsna genom smala gränder. Kanonskott och skott från hagelgevär  viner i åsnans öron. På dess rygg sitter en berusad man och hejar på. Åsnan knuffas från alla håll och faller omkull igen och igen. Varje gång sparkar och sliter människorna i åsnan tills den reser på sig igen. Detta får hålla på i upp till en timma.  

Åsnan tar både fysisk och mental skada under Pero Palo-festivalen i Villanueva de la Vera. Festivalen äger rum i februari och det är bara en av många festivaler i Spanien där djur utsätts för smärta, stress och våldsamma övergrepp – bara för att underhålla en publik. "

"De kallar det tradition. Vi kallar det djurplågeri

Uppemot 60 000 djur blir varje år plågade och dödade under festivaler och i arenor i Spanien. 

Vi samlar under 2016 in underskrifter och i september överlämnar vi den samlade protesten till Spaniens partiledare och kräver att de förbjuder det."

Klicka på länken från WAP så kommer du till en namnlista att skriva under!

http://www.worldanimalprotection.se/de-kallar-det-tradition-vi-kallar-det-djurmisshandel?utm_source=09_Feb_2016&utm_medium=Email_campaign&utm_content=notsigned&utm_campaign=SE_rapidspain


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ming
2016-02-09 17:34
#1

Usch och fy så himla vidrigt!!

Självklart skrev jag under!!!

Magi-cat
2016-02-09 18:49
#2

Tack, Ming! ❤️

Det är helt fasansfullt att läsa….Hur bara KAN folk???🤮Underhållning, va…..😡


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2016-02-10 09:51
#3

Ja, det finns inte ord att förklara hur vidrigt det är😡😢Jag går så långt att jag tycker t.o.m att det är fel med vanliga djurparker. Undantaget är möjligen Nordens Ark i Bohuslän, där de räddar utrotningshotade djur.

Jag har skrivit under!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Marr
2016-02-10 10:43
#4

Det här är vansinne! Bra du tog upp länken här Magi-cat & naturligtvis har dom fått min underskrift…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
2016-02-17 18:18
#5

Uppföljning:

"I fredags skrev jag till dig för att berätta om Pero Palo-festivalen, där en panikslagen åsna gång på gång välts omkull och sparkas på. Min kollega Simon var på plats under festivalen för att dokumentera åsnans lidande med egna ögon.

Min kollega Simon berättar från festivalen:
”Jag försökte hålla mig nära åsnan Felipa för att skydda henne men det vara säkert över 200 personer som tryckte på och många drog i min jacka för att få bort mig. Festivaldeltagarna skränade och skrek och höga skott avfyrades hela tiden. Felipas ögon var uppspärrade av skräck. Hennes päls var genomblöt av svett och hennes öron låg helt bakåt. Hon var helt tydligt skräckslagen – och varför? Jo, för att underhålla några berusade festivaldeltagare!”

Skriv under - tillsammans kan vi stoppa djurplågeriet!
Efter festivalen lovade åsnans ägare Simon att de aldrig mer skulle låta henne gå igenom denna mardröm. Men om vi inte gör något blir en ny åsna plågad igen nästa år. INGET djur ska behöva lida i traditionens namn! Med din hjälp ska vi sätta press på de spanska politikerna för att få dem att stoppa djurplågeriet på festivaler!

Skriv under och hjälp oss stoppa djurplågeriet >>

Vi överlämnar underskrifterna i september.

"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2016-03-04 21:19
#6

En djurplågerifestival till i Spanien!!! Fast den här har blivit förbjuden efter folkomröstning!!! 🥵👍

Ankor kastades i havet och jagades sedan av simmare och kastades upp på land igen. 97 år höll det på innan det äntligen förbjöds….

"Ett uttalande från kommunen lyder: ”Allt fler accepterar inte längre att djur används i underhållning. Skydd av djur är värdefullt för dagens samhälle.”"

http://www.worldanimalprotection.se/nyheter/djurplageri-pa-spansk-festival-forbjuds?utm_source=04_Mar_2016&utm_medium=Facebook_post&utm_campaign=SE_rapidspain_news


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[VSK]
2016-03-05 02:10
#7

Finns andra djur som far illa pga udda hjärtlösa människor. 

http://foto.ifokus.se/discussions/510a4c1688f4727ed1010c65-ett-djupare-budskap?participating-16

[NeferNefer]
2016-03-05 06:45
#8

😭

Sabinan
2016-03-05 15:10
#9

Fruktansvärt! 
Jag orkade bara läsa de tre första meningarna i TS men jag har skrivit under.
Det är bara bestialiskt, något annat ord hittar jag inte för vad jag känner för djur som plågas på detta onödiga sätt.
Tack för att du tog upp detta viktiga ämne.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Magi-cat
2016-03-05 18:25
#10

🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2016-05-13 19:03
#11

Ett steg i rätt riktning: Tre städer i Spanien har beslutat förbjuda eldtjursfestivalerna när man tänt eld på en tjurs horn och låtit den springa om kring i panik innan den fångats och slaktats….😕

http://www.worldanimalprotection.se/nyheter/god-nyhet-alicantes-eldtjurar?utm_source=13_Maj_2016&utm_medium=Facebook_post&utm_campaign=SE_rapidspain_news

Bort med djurplågeriet! Hur kan någon tycka det är underhållande`???


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2016-05-13 19:22
#12

Sadistiskt 😢

[VSK]
2016-05-13 19:27
#13

Jag tycker spanjorerna kan nöja sig med att kasta tomater på varandra, och låta djuren vara ifred. Blir så förbannad så det liknar ingenting 😡

Annons:
Ghosthunter
2016-05-13 20:16
#14

Ja ett steg i rätt riktning, men Spaniens regering borde förbjuda allt. Det är för jävligt. Hur kan man tycka att det är underhållning med tortyr?😡😢

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Marr
2016-05-14 16:58
#15

Ja det måste stå jäkligt sjukt till i dom huvuden som över huvud taget kom på sån här skit från början…

Att sen människorna eller vad dom är för något… fortsätter med detta genom tiderna år ut & år in & det ska kallas för ett folknöje. Då tappar man nästan hoppet över mänskligheten.

Bra att det händer något på detta område. Man är ju med och tycker om detta, då man kan skicka in genom djurrättsorganisationer.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
2016-05-19 20:11
#16

Ännu en god nyhet: Toro de la Vega förbjuds!!!

"För bara 30 minuter sedan kom den glädjande nyheten att Toro de la Vega, den aktivitet i den spanska staden Tordesillas där tjurar får spjut och lansar kastade på sig för att till slut förblöda till döds, förbjuds!"

"Toro de la Vega är en tusenårig tradition som förekommer i den spanska staden Tordesillas och är en aktivitet där tjurar får spjut och lansar kastade på sig och till slut förblöder till döds under stort lidande. I september arrangerades en protestmarsch i Madrid mot Toro de la Vega som drog hela 100 000 deltagare, den största demonstrationen mot djurplågeri någonsin.

Och idag har regionen Kastilien och León, där Tordesillas ligger, fattat ett historiskt beslut om att förbjuda Toro de la Vega!

Som det verkar kommer Toro de la Vega att fortsätta som arrangemang men utan att tjurarnas plågas eller dödas.

Sedan tidigare har städerna Ondara, Benitachell och Javea förbjudit företeelsen att tända eld på tjurars horn under Jesus Nazareno-festivalen."

http://www.djurensratt.se/om-djurens-ratt/nyheter/toro-de-la-vega-forbjuds

Ofattbart att detta kunnat fortgå så länge!!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sabinan
2016-05-20 00:27
#17

Ja, fruktansvärd "tradition" men bra att det äntligen förbjudits! 🌺

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Magi-cat
2016-06-16 20:05
#18

Nu förbjuder även Valencia "eldtjursfestivalerna"! 

Goda nyheter, men ofattbart att det kunnat fortgå så länge!

http://www.worldanimalprotection.se/nyheter/valencia-forbjuder-eldtjurar


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2016-06-16 21:54
#19

Ett steg framåt för djuren och mänskligheten!🙂 Fortsätt förbjuda djurmisshandeln över världen och i Sverige!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ghosthunter
2016-06-17 08:14
#20

Bra👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Magi-cat
2016-08-07 17:18
#21

Please, en protest mot ett skräckzoo o Makedonien. Djuren ligger apatiska eller vandrar runt i kala burar.😢

http://www.oipa.org/international/close-bitola-zoo/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
2016-08-07 19:00
#22

#21 Fy farao!😡Skrivit på och skickat med en kommentar…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
2016-08-07 19:01
#23

🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2016-08-07 21:28
#24

😭 Påskrivet!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2016-08-07 21:34
#25

🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2016-09-13 20:35
#26

Vilken galenskap! I USA tänker man avliva 45 000 vilda hästar och åsnor - för att ge plats åt köttfarmer!

Protestera!

"45 000 VILDHÄSTAR RISKERAR ATT SKJUTAS I USA - SKRIV UNDER UPPROPET!

Vildhästar och åsnor riskerar att skjutas i ett flertal delstater i USA för att ge plats åt köttfarmer. Det är Departementet Bureau OF Land Management (BLM) som har röstat för förslaget att avliva alla vilda hästar och åsnor i statligt drivna anläggningar runtom i USA.

Exakt när och hur hästarna och åsnorna ska avlivas är ännu inte bestämt och nu rasar djurrättsorganisationen Humane Society OF the United States (HSUS) mot beslutet som de menar är ett resultat av en långvarig misskötsel av området. En djurvänligare metod för att reglera populationen av vildhästar och åsnor är att arbeta med sterilisering vilket att myndigheterna har negligerat.

HSUS har startat ett upprop till förmån för hästarna som du kan skriva under här https://secure.humanesociety.org/site/Advocacy…"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2016-09-13 20:49
#27

Skrivit under även om det bara var för amerikanerna, verkade det som.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Marr
2016-09-17 05:03
#28

Här är länk för hästarna…

http://www.thepetitionsite.com/sv/907/592/301/

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: