Annons:
Etiketterspådomarförutsägelser
Läst 9214 ggr
Mia-45
2016-01-03 12:48

Förutsägelse av mystisk spåkvinna

Vad sägs om detta? 
Hon har ju haft rätt innan. 
Lite skrämmande kan jag tycka. 
Vad tror ni?

http://grabbkultur.se/en-blind-och-mystisk-spakvinna-hade-en-skrammande-forutsagelse-for-2016-innan-hon-dog_389

Annons:
Farwuq
2016-01-03 16:32
#1

Inte kul.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mia-45
2016-01-03 16:33
#2

Nä det låter läskigt…jag hoppas verkligen inte att det slår in det som hon förutspått för 2016. 😕

Farwuq
2016-01-03 16:41
#3

Jag tror inte på det.
Man ska även leta efter de gånger det inte stämt, man ska inte låta sig jagas upp.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mia-45
2016-01-03 16:47
#4

Nä jag är med skeptisk till sånt här. Men jag funderar ändå..😮

Farwuq
2016-01-03 16:57
#5

Det är bara till och glömma, jordens undergång har förutspåtts många gånger förut.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2016-01-03 19:18
#6

Det är ofta så med de här profetiorna, att de tolkas efteråt. Och då plockar man ut just de bitar som stämmer. Framtiden är inte huggen i sten.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Mysan_
2016-01-03 19:20
#7

Kanske att några länder drabbas, men jag tror inte att det blir så extremt som hon förutspått.

Magi-cat
2016-01-03 19:26
#8

"grabbkultur" 😃

Det allvarliga i sammanhanget är om sådant här sprids som ett led i att skrämma upp folk med ett fiktivt hot från islam.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Nicholas
2016-01-03 19:35
#9

putin har  besökt henne för ett antal år sedan.Det skulle vara  intressant att

veta vad dom pratade  om .

Seth
2016-01-03 21:53
#10

Finns det flera intressanta profetisor och profeter utan henne och nostrudamos? Då menar jag inte bibeln. Utan enstaka personer

Magi-cat
2016-01-03 21:55
#11

#10 Isländska völvan, kanske? Se tråd om spådomar 2016.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarantass
2016-01-03 22:18
#12

Här har vi litet fler av Baba Vangas profetior (eller inte, precis som Grabbkulturs – källvärdet är ju detsamma). Så att man kan bedöma saken så långt i alla fall. 

På den här uppdukningen verkar det inte så farligt det där "muslimska".

Sedan måste man förstås kolla med tråkigt vederhäftiga källor vad det faktiskt var hon sade som man har fått till så här – om något alls. Och vad hon mer har sagt.

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/what-baba-vanga-predict-chilling-6974170

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Magi-cat
2016-01-04 08:36
#13

#12 Aha! Intressant! Det skulle vara intressant att veta vad som finns på originalspråk och så nära tiden för förutsägelsen som möjligt, innan den inträffat alltså.

Säkert en klok och fantastisk kvinna som upplevt mycket och inte haft det så lätt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2016-01-04 08:37
#14

Det här lät ju mer positivt:

"A new energy source will be created and global hunger will start to be eradicated between 2025 and 2028. A manned spacecraft to Venus will be launched."

och, tack för det:

"Between 2072 and 2086 a classless, Communist society will thrive hand in hand with newly-restored nature"

"The "secrets OF the moon” will be unveiled."

"From 4302 to 4674 the concepts OF evil and hatred have been eliminated, humans are immortal and have assimilated with aliens.

The 340 billion people scattered throughout the universe can talk to God. Which is nice."

Och så några som inte hände:

"2010 - Assassination attempts on four heads OF state, potentially Obama, Sarkozsky, Netanyahu, Vladimir Putin and Gordon Brown. They’re all fine.

2010 to 2016 - Nuclear war. Nuclear fallout ravages the world. Europe abandoned and most people die OF skin cancer from chemical weapons."

Undrar vad hon sagt om Trump?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2016-01-04 08:37
#15

Jag förhåller mig skeptisk, med tanke på att det är första gången jag hör talas om henne. Hade jag fått höra hennes profetior innan de slog in hade det varit en annan sak, men i efterhand kan vem som helst säga att den-och-den minsann förutspådde både det ena och det andra. Dessutom - vad mer har hon förutspått som inte har slagit in?

Såna här påståenden kan dock vara farliga, eftersom de kan trigga folk att göra saker de annars inte skulle ha gjort. Dessutom har Magi-cat en viktig poäng i att de kan skrämma upp folk. Så onödigt att ytterligare spä på rasistiska fördomar mot muslimer. Terrororganisationer är en sak, alla sådana ska bekämpas, men muslimer i stort är helt vanliga människor som bara vill leva sitt liv i lugn och ro med sin familj, jobba och sköta sitt.

Edit: Aha, tack, Magi-cat för #14! 👍

Magi-cat
2016-01-04 08:41
#16

#15 Vi publicerade samtidigt. Synk. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2016-01-04 08:43
#17

Jösses….jag tror hon har rätt, för allt detta har ju egentligen redan startat!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[NeferNefer]
2016-01-04 08:51
#18

#16: Japp! Mycket bra synkat, och en bekräftelse på att vi har rätt 👍Ingen mening med att jaga upp sig över sånt här. Det påstås så mycket dumt på internet ändå.

Mysan_
2016-01-04 08:59
#19

Även Nostradamus verkar ha förutspått samma sak. http://alexnoudelman.com/top-10-nostradamus-predictions-for-2016/

Ghosthunter
2016-01-04 09:10
#20

Nu är det avgjort….Nostradamus var grym!!!👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Magi-cat
2016-01-04 09:17
#21

Nostradamus är välkänd och har fått in många poäng.

Kruxet är att det är så kryptiskt uttryckt att det är tolkningen som gör det och att det kan stämma in på många olika tidsperioder, beroende på hur man ser det…

Även där är det bäst att gå till en originalkälla. (eller så nära som möjligt, rättare sagt.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mysan_
2016-01-04 09:21
#22

Jag har personligen en känsla av att vissa Eroupeiska länder kommer drabbas, men inte alla och det kommer inte vara 'Jordens undergång'. Vilka länder har jag ingen aning om men något säger mig att Frankrike ligger illa till i så fall.

[rore]
2016-01-04 09:21
#23

Jag känner inte heller till denna kvinna, fast jag ska erkänna att det knyter sig i magen när jag läser inlägget #0

Samtidigt så säger något inifrån att: Rädslan är människans värsta fienden! Och det är för mig sant. För där rädslan bor göds mörker om vi inte uppmärksammar den.

Jag tror heller inte att allt är förutbestämt eller hugget i sten.

Magi-cat
2016-01-04 09:57
#24

Det är just det som är risken! Om det knyter sig i magen av rädsla kanske man fattar dåliga beslut och planerar för ondskekaos vilket, om tillräckligt många gör det, kan sätta fart på just det man fruktar. 

(Se på alla dessa ekonomiska "förväntningar" och börskrascher t.ex.)

Titta även på de bitar som säger att vi går mot en ljusare och mer insiktsfull framtid.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[rore]
2016-01-04 10:00
#25

Fast jag tänker att när jag känner rädslan så blir jag mera medveten och behöver inte agera ut efter den.

Den gör mig mer vaken och alert nu för tiden.😉

Jag tror inte att rädslan i sig Är Farlig,,, Det är hur vi hanterar den som blir till farligheter.

Magi-cat
2016-01-04 10:09
#26

#25 Det har du rätt i. Rädsla behövs för att varna oss för faror.

Men när rädslan blir blind och övergripande eller inbegriper inbillade faror blir den farlig i sig.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2016-01-04 11:33
#27

Man kan ju alltid fråga sig varför denna kvinna uppmärksammas just nu. (och av vem) Hon har ju dött 1996 och det är först nu som det blir "superläskigt" med hennes förutsägelser. Det var väl lika skrämmande för två eller tre år sedan med en "muslimsk invasion"?

Det här är bara skrämselpropaganda (enligt mig) från samma främlingsfintliga källor som framställer den nuvarande situationen med att många flyktingar söker sig hit, som en katastrof, hot mot vårt demokratiska samhälle, hot mot vår ekonomi m.m. 

Nej, inget märkvärdigt kommer att hända under 2016. Förutom då att sådan här och liknande propaganda kommer att skrämma folk som i sin tur kommer att söka sig till främlingsfientliga rörelser. Det är ett riktigt hot mot vårt demokratiska samhälle.

Annons:
[NeferNefer]
2016-01-04 11:55
#28

#27: Mycket bra skrivet. Jag håller med dig till hundra procent 👍

tarantass
2016-01-04 15:54
#29

Tänkte just skriva "är det ingen som undrar varför det är just den här, av alla döda siares alla spådomar, som någon publicerar just nu? Och tolkar på just det här sättet, om den händelsevis var otydlig som Nostradamus'?", när jag såg att #27 redan hade skrivit det. Nå, det tål att upprepas.

För det är skrämmande att inte fler undrar det.

Vill på #25 också svara att visst, rädsla i sig är ofarlig, det kommer an på hur vi hanterar den. Men de flesta av oss kan inte hantera rädsla.

Det är det vi dagligen ser på nätet.

Hantera rädsla kräver inlärning. Gäller det sakfrågor, som politik och islam, krävs det dessutom bakgrundskunskaper för att kunna göra tillräckligt verklighetsanknutna bedömningar från början.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Wony
2016-01-06 11:48
#30

Det känns som att väldigt många av alla spådomar och förutsägelser om vad som ska hända, faktiskt aldrig sker. Ta bara som exempel alla de gånger jorden skulle ha gått under. Hittills har det ju inte inträffat… Däremot är människan rätt duktig på att förstöra för sig själv och miljön, men någon undergång har ju inte skett.

Själv tror jag att 2016 (och 2017 för den delen) kommer att vara turbulent, men inte riktigt så illa som det spås. Blir intressant att se hur saker och ting utvecklar sig.

Ghosthunter
2016-01-06 14:51
#31

Tur man bor lantligt här i Värmland. Här är inga bomber, terrorister eller jorden-går-under-tendenser…..bara lugnt och fredligt😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Farwuq
2016-01-07 06:53
#32

Skåne är däremot ett gytter av människor av alla de slag.
🤪

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ghosthunter
2016-01-07 08:13
#33

…Och drakar😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Farwuq
2016-01-07 11:45
#34

👍😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Ghosthunter
2016-01-07 12:58
#35

😉

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: