Annons:
Etiketterfilmfoto
Läst 3315 ggr
Mia-45
7/6/15, 5:24 PM

Stort kattdjur i England

vart kommer denna ifrån? Har den rymt från något Zoo?
Har inte lyssnat på vad de sagt. 

Men den sprider iallafall skräck i England. Och jaaa…möta en sån skulle nog ingen vilja göra. 
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/83704

Annons:
[peter54]
7/6/15, 5:46 PM
#1

Lyssna på vad han säger i klippet. Även om han är okunnig och inte kan säga vad som visas på bilderna, så är den förklaring  till fenomenet stora kattdjur i Storbrittanien han vidarebefordrar den mest sannolika, alltså att folk släppt ut dem.

Farwuq
7/6/15, 5:53 PM
#2

Den där katten talades det om på 80-talet i en del tidskrifter.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mia-45
7/6/15, 5:53 PM
#3

Ahaa..så folk har skaffat dessa i typ valpstadiet och sen inte kan behålla de. Och släpper alltså ut de. 
Är det så bra det?😮

Farwuq
7/6/15, 5:59 PM
#4

Kanske, det är länge sedan jag hörde talas om detta första gången. De har helt enkelt ynglat av sig.

😉🐱

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[peter54]
7/6/15, 6:14 PM
#5

#3 Det kom en lag i Storbrittanien på 70-talet som förbjuder privatpersoner att hålla stora kattdjur som husdjur. En del av katterna släpptes ut bland annat på de stora hedmarkerna. Endera tyckte väl ägarna att det var för dyrt att lämna dem till myndigheterna, eller så ville de undvika att djuren avlivades.

Observationer och även bilder på stora kattdjur i den brittiska naturen, som exempelvis puman i klippet, har dykt upp i media då och då i 40 års tid nu. Det handlar om många olika, bilder finns på svarta leoparder, så kallade pantrar, fläckiga leoparder, pumor och jaguarer.

Mia-45
7/6/15, 6:18 PM
#6

#4 Ja de har säkert ynglat av sej vid detta laget..😃

#5 Ok. Då förstår jag mer. Men man tycker ju att det hade vart bra med ett naturreservat för de. Ordnades inget sånt vid en sån lag? Kan ju inte vara bra att ha dessa lösspringande med tanke på att de är rovdjur.

Annons:
vinden är min mor
7/7/15, 8:25 AM
#7

vilken mäktig känsla om man skulle stöta ihop med en sådant vackert katt djur.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Mia-45
7/7/15, 8:27 AM
#8

Ja vinden är min mor. 
De är vackra och ståtliga.
👍

mulac
7/7/15, 9:38 AM
#9

Ja de är vackra men "vilda" så skönheten kan vara farlig så det kan bli en kort bekantskap.

Upp till toppen
Annons: