Annons:
Etikettmysko-grejer
Läst 1659 ggr
Magi-cat
6/6/15, 6:10 PM

Mest mystiska ni varit med om?

Här tänkte jag det vore kul om ni ville berätta det mest oförklarade ni varit med om, alltså något som är speciellt för er, som ni undrat över och som ni inte hittat någon "naturlig" förklaring till.

(Vill ni inte bli emotsagda, skriv det.)

Jag har varit med om några ytterst få sådana händelser. En gång var på en kurs med Cassandra Eason för många år sedan. (Minns inte vad det var om…jo, naturväsen förstås.) På bordet bredvid henne stod en krukväxt, en sådan där som klarar sig länge utan vatten. Den här hade fått klara sig väldigt länge utan vatten. 
 När Cassandra pratade på och just sade något om "This tiny little…" förde hon händerna mot växten varpå den vände sig/vred sig ett kvarts varv, av sig själv!  Åtminstone såg det ut så. Händerna var då ca 1 dm ifrån den, men rörde den inte. Flera av kursdeltagarna såg det samtidigt och skrek till.
Cassandra tittade inte på växten, så hon såg inte vad som hände och undrade förstås varför alla hojtade. 😃

(Säg gärna emot, men inga idiotförklaringar.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ming
6/6/15, 6:40 PM
#1

Oj! Jag var med om ngt märkligt för några år sen då jag mediterade hos Anna-Lena Wikström. Hon instruerade oss att gå till vårt innersta rum och stämma träff med vår guide. Inom mig såg jag honom och han gav mig en blå bok m ett kors och ett kinesiskt tecken i silver på omslaget….det var en del annat oxå som kom upptill ytan mensom jag glömt. Efter sessionen drog vi kort och jag ett "att göra" kort. Anna-Lena bad mig gå fram till bokhyllan ställa mig med ryggen emot och dra en bok….jag gjorde så och döm om min förvåning att det var samma bok jag hade fått av min guide! Det kändes omtumlande och spooky och jag har inte berättat det för någon då eller senare…..här och nu "törs" jag….

Loris M
6/6/15, 7:03 PM
#2

Har varit med om flera små mystiska saker som jag dock själv hittat övernaturliga förklaringar till, men ändå inget jag gärna vill berätta öppet. 😊

Men jag kan berätta om något som hände för ca två år sedan och som jag tycker är märkligt, men som jag ännu inte kunnat förklara. Det var helg och jag skulle om en timme ungefär skjutsa min son någonstans. Jag blev sömnig och trött och tänkte att jag hinner lägga mig ner en stund och vila. Och jag somnade och vaknade ca 20 minuter senare och kom då ihåg att jag drömde. Jag drömde att jag skjutsade min son och att vi satt i bilen och skulle precis närma oss en rondell och ett övergångsställe som kommer precis innan. När jag tittar till höger så kommer en kvinna och ett barn på var sin cykel. Jag drömmer i färger och ser tydligt deras ansikten, färg på hjälmar (som båda hade) m.m. Sedan vaknar jag. 

Jag blev helt förvånad för det var ju den vägen vi skulle åka i verkligheten också, men tänker att jag drömde om det här för att jag säkert tänkt på det och jag visste att vi skulle åka snart. Så jag gjorde mig i ordning och åkte iväg med min son. När vi kommer till rondellen jag såg i drömmen så tittar jag till höger och ser samma kvinna och barn som i drömmen vid övergångsstället! 😮Allt stämde, precis allt, hur de såg ut, färgen på deras hjälmar… det enda är att i drömmen var de kanske ca en halv meter närmare övergångsstället. Jag stannar för att de kan passera och tittar åt vänster, då kommer en cyklist till. Det hände inte i drömmen, men där tittade jag aldrig åt vänster. Drömmen slutar när jag tittar åt höger och ser barnet och kvinnan.

Det här är dessutom en väg som är inte så trafikerad. En av hundra gånger jag kör där brukar det vara någon som går över övergångsstället. Jag kan fotfarande inte förstå hur jag kunde drömma om något som skulle hända en halv timme senare med en sådan precision. Det var som att få en inblick i framtiden. Som sagt det här hände bara drygt en halv timme efter att jag drömt om det och jag hade allt i färskt minne, så det finns ingen risk att jag lagt till saker och fyllt i luckor själv.

Magi-cat
6/6/15, 8:33 PM
#3

Tack 🤗 Ming och Mesa för att ni delar med er av era unika och spännande berättelser! ❤️

Ming, jag förstår att det måste känts märkligt, som om du fick boken två gånger!

Mesa, det var som om samma episod gick i tidsloop…Häftigt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[[Boris Sager]]
6/8/15, 9:32 PM
#4

Ok, jag ska beratta om det mest mystiska jag varit med om eftersom ni gor det. Jag brukar inte beratta, eftersom jag uppfattar det som att ingen tror mig. Jag reser ganska mycket och denna gang var jag pa Douala airport i Cameroon. Det var kvallen/ natten 5:e maj 2007. Ganska daligt vader, men jag kande mig lugn, ganska van vid daligt vader. Jag var ganska trott, planet, Kenya Airways Flight 507 kom fran Abidjan och skulle ta mig och ovriga passagerare till Nairobi. Jag tror jag slumrade till en kort stund, men vaknade av nagon egendomlig kansla. Bredvid mig satt min hund, som varit dod sedan nastan ett ar. Inget ljud, men jag sag hans blick, som talade till mig mycket tydligt,som om han kunnat tala. " Ga inte ombord"! Sen forsvann han pa nagra sekunder. Jag maste ha dromt, tankte jag, men kande mig inte alls lugn. Da kom en Afrikan fram och fragade om det var min hund! Han hade ocksa sett honom! Jag forklarade att hunden dott aret innan. Bad omen sa han Vi maste varna passagerarna. Vi rusade runt och forsokte varna, berattade vad som hant. Nagra trodde oss, men de flesta inte. Skulle inte jag heller ha gjort. Hysteriska knappmanniskor! Planet lyfte, mycket forsenat. Stortade kort efter take-off. Ingen av de 115 manniskorna ombord overlevde. Jag har inte trott pa nagot annat an vad, som kan vetenskapligt bevisas och har varken tidigare eller senare haft nagra liknande upplevelser. Om inte den afrikanske mannen sett min lille Yorkshire terrier hade jag formodligen trott att jag dromt och stigit pa planet.

Magi-cat
6/9/15, 8:44 AM
#5

#4 Wow! 😮Tack för att du berättade!

Vilken lycka att du såg din lilla hund och att afrikanen också gjorde det! Det måste ha varit en väldigt märklig upplevelse och att sedan varna de andra passagerarna…och känslan när det sedan gick som det gick vill jag inte ens tänka mig in i….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[[Boris Sager]]
6/9/15, 9:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nej, jag fick rysningar nu nar jag skrev. Definitivt inte nagot jag brukar beratta. Och ingen " naturlig" forklaring har jag. ( Men det galler ju era berattelser ocksa). Fattar inte varfor just jag skulle raddas? Sa manga manniskor dog utan att de hade nagra skyddsanglar. Manga manniskor i transithallen, men en av dem sag det jag sag. Fragor, som man formodligen aldrig far besvarade. Nu har jag min lille Boris, son till "skydds angeln".

Annons:
Magi-cat
6/9/15, 9:09 AM
#7

❤️🐶🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mia-45
6/9/15, 9:15 AM
#8

Vilka märkliga fenomen ni vart utför….spännande att läsa av er alla. Tack för att ni berättar.👍

Jag vart ute för nåt bara härom dagen. 

De har vart här i trädgården och sågat ner våra björkar. Jag vart så ledsen över detta då de skuggade så bra och jag gillade ljudet av löven som rasslade i vinden. 
Men iallafall så hade jag en stooor björk utanför mitt. 
De tog ner den…jag vart ute på kvällen när de vart klara och tittade. Såg bara en liten, liten stubbe kvar nere i gräset av min björk. 

Morgon efter pratar jag med min mamma i tele om detta och att det bara var en liten stubbe kvar. 
Sen ska jag ut….tittar åt björken där den stått….Och jag blir häpen. Där står stammen kvar ….säkert en 8-10 meter kvar av björken för att den ska kunna växa igen…..!!!!! 😮😮Jag står en lång stund och bara tittar!!! Men den fanns ju inte där igår. 🤔

Alltså…jag måste ha drömt om att det bara var en lite stubbe kvar. Men jag började undra för allt var såååå verkligt. Jag trodde verkligen bara att det var en stubbe kvar för jag hade ju sett det!!!
Ni kan inte ana vad jag grubblar på detta…😮

Magi-cat
6/9/15, 10:14 AM
#9

#8 Träd är underbart. Kram till dig och din björk! ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[VSK]
6/9/15, 10:54 AM
#10

Mest mystiskt är det ju inte direkt, men kan berätta en story ändå.

Den förra lyan var allt annat än normal utan där var det minst tre portaler, vilket gjorde att det aldrig var lugnt nån gång.

Jag kallar denne ande för "den grå mannen", för han var ask-grå-vit och hade ett "skinn" typ påskhare i choklad.

Andra tillfället jag såg han så låg jag i sängen och kollade på tv. Han kommer ut från badrummet (vägg i vägg med sovrummet) stannar i dörröppningen, vrider huvudet mot mig och stirrar på mig innan han går vidare. Detta upprepades 3 ggr i rad.

Tredje gången jag såg han, så hade jag vaknat på natten och gått på muggen. Av nån anledning så hade jag stängt toadörren (vilket är konstigt då jag var ensam hemma). När jag var klar och skulle gå ut så öppnade jag dörren så klart och gick utåt hallen.

När jag skulle stänga toadörren så stod han precis bakom dörren, så vi stod ansikte mot ansikte med kanske max en halvmeter emellan oss. Det verkade som vi båda blev lika paff och rädda eftersom vi vek av mot olika håll. Han gick mot vardagsrummet och upplöstes och jag mot sovrummet. Dock så släppte jag aldrig blicken från han.

Tiden som vi stod ansikte mot ansikte uppskattar jag vara max en sekund. Han var drygt 10-15 cm lägre än jag. Så här efteråt så har jag insett att det antagligen hade varit världens chans för mig att fota/filma, men läget var inte sånt.

Medium har vid senare tillfälle förklarat för mig att det finns en man där som letar efter anhörig, och när jag då berättat utseende för medium så skall det vara denne mannen.

Efter det vi flyttat så har jag aldrig sett mannen nå mer. Som sagt inte mest mystiska jag varit med om, men det är nåt jag inte kommer glömma utav iaf.

MissClue
6/9/15, 11:14 AM
#11

#0 

De här är inte det märkligaste jag upplevt men märkligt nog =P

 När jag var på en personligutvecklingskurs hos ett medium upplevde jag en del konstiga saker. För det första när vi skulle presentera oss, jag blir jättenervös att prata inför grupp. När jag såg på mediumet tyckte jag hen ändrade ansikte till en person som jag litar på.min rädsla försvann plötsligt. Senare fick hen kontakt med döda släktingar till en i gruppen. Först kom den starkaste doften av cigarett (vi var inomhus). Det var som att stoppa näsan i ett askfat fylld med sumpar och tända cigaretter, vi var flera som kände denna starka doft. Tydligen var släktingen en storrökare. I samma läsning hen gjorde började mitt hjärta slå väldigt hårt, det kändes ner i magen ,i ryggen och bröstet såklart. Aldrig känt ngt liknande och visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag höll nästan på att be om hjälp, då säger mediumet "ja sen har jag en man här som dog av en hjärtinfarkt". samma stund hen sa det slog mitt hjärta normalt igen 😐

I love not man the less, but Nature more…

Denna kommentar har tagits bort.
MissClue
6/21/15, 10:42 PM
#13

I veckan hände ngt ovanligt mystiskt, med ovanligt så menar jag att det inte hände nattetid då jag "tror" jag är vaken men inte helt 100. Nu satt jag i landet och lukade, ser något svepa förbi i ögonvrån och hoppar till för jag tror det är en människa. Tittar dit en extra gång och håller kvar blicken länge och tänker jo men det går ju en gammal tant där. Det var ca 20 m ifrån mig, rör sig bort från gården. Blir lite rädd för en person kommer inte in där hur som helst för vi har staket för fåren runt hela området, så jag visste inte vem denna förvirrade människa kunde vara. Reser mig och ska ropa hallå, då är personen borta =( Oavsett var det var så blev jag helt förvirrad, var ju så säker på att jag skulle möta en stackars vilsen dam. Samma kväll när jag sitter och äter studsar dörren till mikron upp. jag hade inte stängt den helt men det krävs en kraft för att den ska dras ut och studsa igen gång på gång. kände ifall det drag som gjorde det men hittade inget svar.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Cahira
6/22/15, 1:25 AM
#14

Många saker men två saker hände i veckan.

Mikes föräldrar har varit döda i många år. Häromdagen fick vi post till Mikes mamma om att köpa land - hon har varit död många år. Vore inget konstigt om det inte var ingen post alls på 25 år förrän nu. Kusliga var när telefonen ringde och det var Mikes pappas namn på telefonen. Det var tyst i 6 sekunder i luren och sedan lades det på.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Farwuq
6/22/15, 7:29 PM
#15

🤔 Skumt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cahira
6/22/15, 8:12 PM
#16

Ja jag freakade lite för jag hade hört ljud i källaren hela dagen den dagen och innan ringde telefonen med ett alla nollor-nummer. Jag hörde toaletten spolas, fotsteg, och massa annat. Så han var absolut i huset den dagen. Allt slutade när Mike kom hem.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
6/22/15, 8:16 PM
#17

En annan mystisk sak jag varit med om var när jag satt på bussen kl 16 en vintereftermiddag för många år sedan och vilade ögonen en stund (sov inte men stängde ögonen) och stannade på en station, tittade ut vart vi var/hur nära hemma jag var och såg en lös hund springande mot bussen och tittade på de som kom ut. Hundgalen som jag är så undrade jag vilken ras eller blandras det var, och funderade på att hoppa av bara för att fånga in hunden. Efter jag studerat hunden länge nog för att tycka att den var goldenstorlek men såg ut som en irländsk varghund och den hade stannat av med lyft huvud så falnade den bort i tomma intet.

Jag spenderade resten av bussresan och ifrågasatte vad jag såg. Men jag glodde på hunden i flera minuter och jag hade inte druckit alkohol, jag hade inte sovit, jag hade bra ljus och jag såg vikten på tassarna och pälsen svaja när den travade. Jag brukar inte inbilla mig hundar så synligt att jag funderar på att gå ut och fånga den så jag vet att jag såg den.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

m2studio
6/23/15, 12:12 AM
#18

Jag kan gissa allt som räknas negativ för mina nära och kära. (inga positiva)

Exemple:

1- Jag sitter hemma vid matbordet och min son kommer in och fråga om han får åka till sin kompis och spontant jag säger att kanske det finns fara på väg ditt och när min son åkte då blev det olycka med deras bil.

2- I en av mina kära bröllopets sa jag att brud paret passar ej varandra och kommer att skiljas inom 6 månader då hände det efter 5 månader.

3 - En gång jag sa till en väninna att hon har fina tänder och skall vara extra noggrann med de, dagen efter hon var tvungen gå till tändläkare och dra en tänd.

4 - Spontant frågade jag av min son under en flyg till semester orten att vet du om blixten träffar flygplan vad kommer att hända? och gissa under kortare 5 minuter en kraftig blixt träffade planen men ingenting hände oss.

5 - Om jag säger att vi ska åka en timme tidigare så kanske vi får punktering på väg till vi ska då vi punkterar.

och 100 tals liknande. Min son säger att det är din tunna som är negativ och inget mera.😂

Jag vet inte jag har gissat 100 tals gissningar som har träffat inom kort efter mina gissningar om jag får kalla de för gissningar och absolut jag vet inte varför.

Vi har test och inte är tur i gissningar utan jag inte kan gissa när en positiv sak händer men en negativ sak  kan hända.

Där emot om jag tänker på positiva saker då den förmåga försvinner och inga gissningar kommer till mig för "negativa händelse".

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
10/5/16, 10:18 AM
#20

Lägger, med viss tvekan, in tråden om Bordsdans också. Det var nog bland det mest märkliga jag upplevt. Bordsdansen alltså.

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/50046f6288f472548700030f-bordsdans


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ghosthunter
10/5/16, 2:58 PM
#21

Jag har varit med om så mycket, så jag vet inte vad jag ska välja som liksom sticker ut? hmm…..får ta en ur högen som hände för ett par år sedan!

Jag jobbade på en handelsträdgård. När jag gick förbi fönstret till vårat uppehållsrum/lunchrum, så knackade det på fönstret och en kvinna vinkade och hälsade glatt på mig. Jag blev nyfiken på vem det var, för jag hade aldrig sett henne innan. Jag gick in och den enda som fanns där inne var Helene.

Jag frågade Helene:

"Vem var den gamla glada damen som vinkade så glatt på mig?"

"Det var ju jag, såg du inte det?" Svarade hon häpet och tittade på mig som om jag hade tappat förståndet.

Helen var en ung tjej i 25 års åldern och modernt klädd. Kvinnan som jag såg var gammal, rynkig, gråhårig och klädd i gammaldags kläder.  F.ö så spökade det där, speciellt i källaren och i det intilliggande caféet!👻

Bordsdans och kommunikation via bord har jag också varit med om vid några tillfällen och det är också uppseendeväckande. Vilken kraft och fart borden får och hur de svarar på frågor!!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Sommarek
10/11/16, 8:54 AM
#22

#21 Låter lite grann som en väninna till mig, som beroende på hur man ser det kan ha "många ansikten i ett".

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Ghosthunter
10/11/16, 7:36 PM
#23

Ja, fenomenet brukar väl kallas överskuggning har jag för mig?!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: