Annons:
Etiketthälsa
Läst 1743 ggr
tarantass
4/25/15, 11:08 PM

Snart slut med ekologisk mat i EU?

Verkar som om EU, eller förmodligen lobbyister bakom de lättledda politikerna, vill bli av med ekologisk mat genom att ställa så höga formella krav på att framställa den att det inte blir lönsamt.

Utom kanske som ännu mer lyx för en liten elit än vad den redan är.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20683909.ab

(Undrar vad de säger i Tyskland, där ekologiskt är mycket mer etablerat än i Sverige. Har inte kunnat läsa ikapp om det.)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
Stallflickan
4/25/15, 11:26 PM
#1

De borde läsa vad FN skriver.

UN Report

VildaVittra
4/25/15, 11:27 PM
#2

Men hej kom och hjälp mig, är de helt från vettet? Det kommer ju slå mot alla ekobönder som har små gårdsbutiker också. Varför stödja småskalig produktion? Då skulle ju konsumenterna faktiskt ha en chans att se en kossa under sin livstid också.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[::Vera::]
4/25/15, 11:52 PM
#3

Vad händer i världen, undrar jag. Känns inte bra. I artikeln sägs det att EU-kommissionen anser att allmänheten har ett lågt förtroende för ekologisk odling. Men det verkar som att detta inte gäller för "allmänheten" i Sverige, om man läser nedan nyhet (gammal nyhet ;) från nov -14. Försäljningen av ekologiskt har ökat massor. Enligt en undersökning så har det inte heller varit en klassfråga vem som handlar ekologiskt. 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sa-mycket-mer-kostar-det-att-ata-ekologiskt/

Blir riktigt peppad nu att börja odla själv!!… det lilla jag klarar av.

Magi-cat
4/26/15, 7:10 AM
#4

Påminner om frö-direktivet för några år sedan, något man fick backa ifrån…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: