Annons:
Etikettspöken
Läst 1670 ggr
Trollan92
1/27/15, 12:38 PM

Hjälp?

Hmm vart ska jag börja? De började väl för 3 månader sen då min farmor gick bort. En dag märkte jag att farmors hjärthaldband som hängde på hennes foto på väggen hade snurrat sig några varv. Omöjligt för katterna att en hoppa dit. Bor i en liten lägenhet i en källare. En kväll hörde jag konstigt ljud ifrån vardagsrummet. Som om katterna satte klorna i soffan men de var bara de att ena katten log vid mina ben och han andra låg å sov uppe i fönstret. Bella som log vid mina ben höjde huvudet å undrade vad det också var. Nu i veckan har de låtit som någon satt in nyckeln i dörren 2 ggr. 3:e gången, då äntligen kom sambon hem! Min sambo vet inte ifall han tror på något sånt men han är en god lyssnare. Men i lördags när han va ensam så hade han hört samma sak.. Nycklar i dörren å de konstiga ljuder ifrån vardagsrummet. I vardagsrummet har jag en spegel. Kollar jag in i den sen jag köket och inbillat mig den senaste veckorna att jag sett skepnader.. Jag vet inte riktigt vad detta är, har ni svar?

Annons:
Mia-45
1/27/15, 4:28 PM
#1

Hej Trollan

Detta som sker nu har inte skett innan din farmor gick över?
Katter och hundar hör och ser mer än vi så de såg och hörde säkert något. 
Jag har upptäckt att flera ggr så är det en 3:a inblandat. Tex knackningar 3 ggr. Och som du nu nycklar i dörren och 3:e gången var det din sambo. 

Det kan mycket väl vara din farmor som besöker er. 
De som gått över kan komma efter ett tag för att visa sej och sedan "försvinna". Det är som om de vill säga att de finns där och när man upptäckt de så spökar de inte längre. Då vet man liksom. 
Lita på din känsla i detta. Det är en känsla som man annars inte har. En slags förnimmelse av att någon är i närheten. 
Berätta gärna mer om det händer något. 

🌺

Trollan92
1/27/15, 7:41 PM
#2

Min faster å pappa påstår att farmor hos stängt ute oss barn barn. Vet inte ifall de stämmer. Men enligt dem så har farmor vart å hälsat på dem också. Ja jag ska allt skriva! Ska vara själv i 3 veckor då sambon åker till USA. Så får se om de kommer ngt mer! :)

Trollan92
1/27/15, 7:43 PM
#3

Kan du berätta lite om det dära med 3? :)

Mia-45
1/27/15, 7:43 PM
#4

Du menar att hon stängde ute er barnbarn när hon var i livet eller?
Isåfall så kanske hon är hos er nu för att be om ursäkt över det. 

Ja bara skriv av dej. 
Alltid kul att höra om sånt här. 

🌺

Trollan92
1/27/15, 7:45 PM
#5

Nej när hon gick bort, så sa min faster att hon har stängt ute oss barn barn för att inte "skrämma" oss. Annars va farmor den glada och positiva människan och alla älskade henne! :)

Mia-45
1/27/15, 7:45 PM
#6

Det där med 3 vet jag inte så himla mycket om själv…men den återkommer ofta när det har med andar att göra. 

Som jag skrev innan om knackningar. Jag har alltid hört 3 knackningar om det är från andevärlden. Och att det ofta är 3 som går bort i tät följd. 
Och sen din erfarenhet av 3:e gången i nyckelhålet….
Så jag är lite undrande över det jag med egentligen. Om 3:an har någon slags betydelse?

Annons:
Mia-45
1/27/15, 7:46 PM
#7

#5

Ahaa…då är jag med. 
Nä de vill ju inte skrämmas. Ibland börjar de lite försiktigt att ge sej till känna…tills man inser att det inte är av något naturligt slag. 
Glad att hon besöker dej. 😉

Trollan92
1/27/15, 7:47 PM
#8

#6 Ska ta och kolla upp detta med 3! :) Tack för att du delar med dig! :)

Mia-45
1/27/15, 7:48 PM
#9

Tack själv….och hoppas på mer….😃

Trollan92
1/27/15, 8:48 PM
#10

#9 Haha nej det hör inte jag. Har vart med om ibehagliga saker i mitt förra boende så är väldigt rädd om mig ^^ haha

Mia-45
1/27/15, 8:52 PM
#11

Jag menar inte att du ska känna att det är obehagligt. Det hoppas jag du förstår…Men om du undrar över något om saker som kanske händer, så är du välkommen. 

🌺

Trollan92
1/27/15, 9:29 PM
#12

Tack så mycket! :)

Upp till toppen
Annons: