Annons:
Etikettexperiment
Läst 2127 ggr
Magi-cat
2014-12-18 09:33

Experiment/övning med auran!

 Flyttar en övning/experiment från aura-tråden hit:

2014-12-18 07:46#9 av: VSK

Till Jonas D.

Det finns övningar där man övar på att dra in respektive öka sin aura.

Låt oss säga att en övning går till så här,

1. En person som skall öva sin aura säger inte om den drar in eller skjuter ut auran.

2. Avläsarna säger vad de ser.

Låt oss säga att avläsarna får 15 av 15 rätt. Kommentar?

Snälla kom inte med nån ramsa om slumpen nu bara 

2014-12-18 09:27#12 av: JonasDuregard

#9 "Låt oss säga att avläsarna får 15 av 15 rätt. Kommentar?"

Det vore imponerande (om du med 'rätt' menar att de säger in eller ut), men jag tvivlar på att någon kan göra det. 

En förutsättning är så klart att man inte kan se skillnad på övningarna på andra sätt (till exempel ansiktsuttryck). Jag skulle ha två minimikrav: 1. Man får inte se personen framifrån (jag förutsätter att auran syns lika bra bakifrån), helst ska personen sitta bakom ett skynke ifall just den här smaken av aura-tro tillåter att man ser auror genom ett sådant. 2. Personen som gör in/ut-övningarna måste följa ett i förväg nedskrivet slumpmässigt schema över vilken övning de ska välja. 

Men det var kanske inte det här tråden skulle handla om, men du vet att jag gärna slipar på sådana här experiment . 

… men det är väl ingen som bryr sig om vad jag tycker.

Medarbetare på SkepticismVetenskap och Andlig Skepticism


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[VSK]
2014-12-18 10:01
#1

Jonas, du behöver inte alls tvivla, för de som tränar mkt på det här så är det här inget konstigt. Snarare så ligger nog svårigheten för den som skall kontrollera sin aura. De som ser auran ser den liksom.

Ha ha ja du gillar ju att slipa. Och jag gillar att retas med dig 😃

Jag kan inte se auror, men pratat med de som kan och det spelar ingen roll om man ser den bakifrån eller från sidan.

Jag frågade ett medium förut hur min aura såg ut och h*n sa att den ändrar storlek och färg hela tiden. En liten parentes bara så där 🤦‍♂️

JonasDuregard
2014-12-19 09:22
#2

Då kan jag föreslå följande enkla test: 

Ta två personer som påstår sig kunna se auror (observatörerna). 

Ta en person som påstås ha en aura (gärna en sån som du påståtts ha, som ändras ofta). 

Låt de två observera personen samtidigt och anteckna aurans färg och form vid givna tidpunkter. 

Efter en förbestämd tid avslutas testet och om aurorna verkligen existerar utanför observatörernas huvud så borde de antecknat samma sak. 

Det finns möjlighet att fuska i ett sådant här test om observatörerna direkt eller indirekt snackat ihop sig om hur man ska översätta synliga förändringar till aura-förändringar. Därför är det viktigt att så noggrant som möjglit utesluta att observatörerna haft kontakt innan och att de inte ser personens ansiktsuttryck eller liknande.

.

Ett annat enkelt test (som jag tror Randi utfört med någon som påstod sig kunna se auror genom skynken) är att helt enkelt låta dem svara på om det finns en person bakom ett skynke eller inte.

[VSK]
2014-12-19 10:37
#3

Låter både kul och spännande. Vad får den som vinner 😃

Du får väl annonsera då efter testpersoner. Vad jag förstått så är det långt ifrån alla mediala som kan se auror men det borde nog inte vara några svårigheter att få ihop några enbart från iFokus.

Magi-cat
2014-12-19 11:28
#4

#2 Det låter som ett intressant test.
Hoppas några vill försöka.

#3 En miljon, vet du väl. 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[VSK]
2014-12-19 12:01
#5

😃

Upp till toppen
Annons: