Annons:
Etiketterspökhusspökplatserspökjägare
Läst 3182 ggr
Rickard77
11/1/14, 7:33 PM

Attarp - ringer det någon klocka?

När jag var liten umgicks jag med en grabb som berättade om ett ställe som heter Attarp, något ställe på landet i Jönköpings län där många tragedier hade inträffat och där en ung flicka tydligen hade försvunnit spårlöst genom en bergvägg.  Stället ska ruva på många hemska minnen, och jag har ett svagt minne av att jag någonstans läste om detta. Men Attarp finns inte med när man söker på Spökplatser i Sverige på google. Någon som vet något eller har hört något?

Annons:
Farwuq
11/1/14, 7:37 PM
#1

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Rickard77
11/1/14, 7:43 PM
#2

Det stämmer nog mycket väl!

Magi-cat
11/2/14, 9:39 PM
#3

#0 Sökte lite och hittade uppgifter om förfärliga och tragiska händelser, men inget mer spöklikt än så.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
11/3/14, 6:48 AM
#4

😮

Tur att man inte bor där uppe.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ghosthunter
11/3/14, 8:07 AM
#5

Allt finns inte på nätet. Jag vet fler liknande platser, där det spökar mycket på, men finns inte ett ord på nätet nånstans…..bara sånt som har gått runt muntligt eller som bara står i böcker. Har för mig att jag har hört om Attarp som ett spökställe också(?)🤔

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
11/3/14, 8:19 AM
#6

Nej, allt finns förstås inte på nätet. Det kan ju finnas muntliga berättelser som ingen skrivit ned.
(Det finns på min ort också. Jag önskar någon kunde skriva ner dem en dag. Inget märkvärdigt, men sådant som nu levande har att berätta.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ghosthunter
11/3/14, 8:24 AM
#7

Ja, det finns såna ställen, lokalt här, nära mig också🙂Men ibland kan man tycka att det är märkligt att ingen har skrivit nåt om det.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
11/3/14, 8:35 AM
#8

#7 Bara att sätta igång, GH! 😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Rickard77
11/3/14, 10:12 AM
#9

Hittade det. Handlade visst om giftmord med arsenik där alla på gården skyllde på varandra, samt en levande foster som hade grävts ner. Har för mig om att det var ungefär det jag fick berättat för mig.. står att det förekommit uppgifter om att det spökat i källaren på gården.

http://www.magasinetparagraf.se/historiskt/giftmorden-pa-attarp

Upp till toppen
Annons: