Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1933 ggr
Magi-cat
2014-08-29 17:20

OT Riksdagsvalet 2014

Har du bestämt hur du ska rösta i valet i år? Kommentera och motivera gärna….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Carpinus]
2014-08-29 17:26
#1

Ja, jag har förhandsröstat, och röstade på samma parti som senast i riksdagsvalet, men bytte till andra partier i landsting och kommunalval.

[NeferNefer]
2014-08-29 17:27
#2

F! för min del. Dem röstade jag inte på förra gången, men nu så. 🙂

Gahella
2014-08-30 08:39
#3

Ska rösta på Enhet i år för det finns inget annat alternativ, förutom kanske Partiet det  Fria.

Motivationen är att de vanliga partierna är helt korrupta och är endast marionetter till bankirer och multinationella företag. Och det kan jag inte blunda för längre

För mig är detta ett alternativ till att rösta blankt som visar mer vad jag hellre vill ha.

Mia-45
2014-08-30 09:58
#4

Jag ska förhandsrösta på måndag…och det blir ett annat parti än förra gången…:-)

JonasDuregard
2014-08-30 11:31
#5

#3 Nej, alla vet att det är Enhet som är marionetter för bankirer och multinationella företag. Du spelar världskonspirationen rakt i händerna.

Fjäril
2014-08-30 23:21
#6

Jag har inte bestämt mig än men ska ta det i veckan - och förtidsrösta. Då ska jag ha bestämt mig 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Magi-cat
2014-09-01 09:03
#7

Förutom Enhet som alternativt parti så ställer även Djurens Parti upp:

http://www.djurensparti.se/

"Vi kom till för att föra upp djurens situation på den poliska agendan. Vi ville visa att vi är trötta på att låta andra partier föra djurens talan, när djurens intressen ständigt bortproriteras vid politiskt beslutsfattande som påverkar dem i högsta grad. Deras burar blir mindre, deras frihet mer begränsad och deras individualitet bortglömd."

(Synd att man inte korrekturläser sin hemsida lite bättre…)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-09-09 08:51
#8

Tiden springer iväg och redan på söndag är det dags!

Har du bestämt dig? 🙂

Många förtidsröstar, men många tycker det är mer "på riktigt" att rösta på valdagen, lite högtidligt så där…

Än så länge kan man inte rösta via sms eller via datorn och det finns vissa svårigheter och risker med en sådan teknik. Hörde på TV igår att det är svårt att garantera säkerheten och det skulle rent av kunna uppstå handel med röster. Eller att man inte tar det på allvar utan slänger iväg en röst under en festkväll, eller….finns många tänkbara tillfällen när man hellre bör tänka efter och inte göra något lättvindigt.

Kanske är det bra att man får göra sig lite besvär och gå till en vallokal, (förtids eller på valdagen) att det är lite högtidligt, att man tänker på att det är något speciellt med den här grundlagsfästa rättigheten vi har.

(Glömmer aldrig invandraren som lyste av stolthet när han lade sin röst för första gången. DET var en stor dag för honom!)

Så - gå och rösta! ☀️🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-09-10 22:17
#9

Idag har jag röstat…😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

maria-svensson
2014-09-10 22:32
#10

Det är ca 10% av befolkningen som förstår systemet vi lever i, vilket tydligt syns här..

ANAKIN SKYWALKER -X22

Vale
2014-09-10 23:07
#11

Det blir Enhet! för min del..

Medarbetare på Borderline iFokus

Ming
2014-09-11 07:47
#12

Röstade i lördags och hoppas på det bästa

Marr
2014-09-11 08:08
#13

Går och röstar på söndag som jag brukar. Det får bli V.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Magi-cat
2014-09-11 08:20
#14

👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2014-09-11 10:50
#15

👍

JonasDuregard
2014-09-11 14:29
#16

#3 "Ska rösta på Enhet i år för det finns inget annat alternativ, förutom kanske Partiet det  Fria"

Det har dykt upp ett till flum-parti: hälsopartiet!

Det blir en tuff kamp om foliehattarnas röst i år. 

Hälsopartiet går ett steg längre än enhet (som hade massa stulna skämtteckningar i sitt program) och har dekorerat sitt partiprogram med en massa Youtube-länkar 🙂.

Magi-cat
2014-09-11 19:35
#17

 😴


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-09-11 20:37
#18

Varför blir politikernas tal allt obegripligare och faktiskt ointressantare, avskalat på ideologi som det är?

Man har tagit till sig reklamens språk där det gäller att övertyga så många som möjligt på så kort tid som möjligt. Man slipar inte argument utan man lär sig medievana, vad som går hem i tv:n. 

Det parti som skiljer sig från resten är Fi med sina homeparties bl.a.

"Med tiden blir politikerna medievana – och fram växer ett pr-mässigt politiskt språk – som ska vara lätt och citera och som upprepar speciella nyckelord, som Carl Bildt gjorde 1994 då han kallade oppositionen för en ”rödgrön röra”"

http://www.svt.se/kultur/darfor-forstar-du-inte-vad-politikerna-sager


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: