Annons:
Etiketterintressantteorier
Läst 4815 ggr
Olive
2013-10-30 10:16

Bända elementen.....??

Varje stjärntecken hör tydligen(?) till ett element som t.e.x vatten och luft. Jag har surfat runt på internet och det finns väldigt många hemsidor om att bända elementen det vill säga få dom att röra på sig utan att man flyttar dom med hjälp av dina händer. Jag är inte säker på om det är sanning eller lögn men det finns så otroligt många hemsidor och långa texter om "bändning," det måste ju ta otroligt lång tid att skriva det och om det inte ens är sant så måste det ju bara ha varit ett stort slöseri med tid. Jag har hittat videor och bilder på folk som t.e.x "vattenbänder" många av dom ser väldigt verkliga ut men dom kan ju vara photoshopade eller något liknande. Det var en video som var väldigt cool och som inte verkade redigerad alls. Det var en tjej som höll sin hand brevid strålen från en vattenkran och efter en stund så började strålen böja sig mot hennes hand utan att hon snuddade den. När man ser sådant så börjar man bli osäker. Jag vill inte verka dum eller korkad som tar upp det här men jag tycker att det verkar väldigt intressant. Ps. Jag var osäker på var jag skulle posta det här inlägget, så det fick bli på Astrologi eftersom det har lite med stjärntecken att göra.

Annons:
Olive
2013-10-30 10:18
#1

Hahaa, ojdå trodde att jag postade det på Astrologi xD men det här passar i bättre😃

JonasDuregard
2013-10-30 10:26
#2

#0 "Jag har surfat runt på internet och det finns väldigt många hemsidor om att bända elementen det vill säga få dom att röra på sig utan att man flyttar dom med hjälp av dina händer"

Du kan få eld att röra sig genom att blåsa på den. 😉

"Jag är inte säker på om det är sanning eller lögn men det finns så otroligt många hemsidor och långa texter om "bändning," det måste ju ta otroligt lång tid att skriva det och om det inte ens är sant så måste det ju bara ha varit ett stort slöseri med tid."

Det är inte sanning.

Det finna otroligt många sidor om nästan vad som helst, och om man får någon att tro på det man skriver om är det ju inte slöseri med tid direkt (beroende på vad man tycker är användbart 🙂). 

"Jag vill inte verka dum eller korkad som tar upp det här men jag tycker att det verkar väldigt intressant."

Ingen fara 🙂. Att ställa frågot är inte fel så länge man är beredd att lyssna på de svar man får.

"Det var en tjej som höll sin hand brevid strålen från en vattenkran och efter en stund så började strålen böja sig mot hennes hand utan att hon snuddade den."

Man kan böja vattenstrålar med magneter. Se till exempel följande video:

Olive
2013-10-30 14:03
#3

Okej tack för ett bra svar! 😃

Magi-cat
2013-10-30 14:15
#4

#0 Man är ALDRIG dum eller korkad när man ställer frågor! (Det är när man aldrig frågar som man stagnerar.)

Jag vet tyvärr ingenting om det du frågar och har inte sett dina videos ännu.

(Spontant låter det som ren fysik när man böjer vattenstrålen.)

Hoppas du får svar och tack för en intressant fråga!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-10-31 08:56
#5

Det här är lite häftigt vad man kan göra med ljud!

Snacka om att böja element!

http://myscienceacademy.org/2013/03/19/amazing-water-sound-experiment-2/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-10-31 09:13
#6

…eller t.o.m. levitation med ljudvågor!

http://www.minds.com/blog/view/35472/acoustic-levitation


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
JonasDuregard
2013-10-31 09:52
#7

#5 Hehe, smart trick (även om det "bara" är en fototeknisk effekt, vattnet rör sig inte genom luften i sicksack utan rakt ner) 🙂.

#6 Kanske värt att påpeka att både den och #5 bygger på välkända fysikaliska mekanismer och inte har någonting med det bändande som omtalas i #0.

Magi-cat
2013-10-31 10:09
#8

#7 Kanske värt att påpeka att både den och #5 bygger på välkända fysikaliska mekanismer …

Självklart!…Men exempel på vad man KAN göra i videos - och verkligheten.

#5 förklaras i klippet har jag för mig…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Olive
2013-10-31 10:28
#10

Om man kunde "bända" så skulle jag gärna vara en vattenbändare. Haha det måste vara skit kul! :D'

/bild borttagen/Magi-cat

Magi-cat
2013-10-31 10:32
#11

#10 Absolut!  🌊Experimentera kan man!😎

Är det din egen bild eller har du rättighet till den? (Måste jag vara tråkig och fråga.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Olive
2013-11-03 21:52
#12

Den här lilla tjejen bänder strålen från en vatten kran. Det ser inte ut som om hon håller i någon magnet eller så. Har hon kanske på något sätt gjort sina händer statiskt elektriska….??

Klass
2013-11-03 22:04
#13

Varför måste strålen vara så långt till vänster?

Annons:
Loris M
2013-11-03 22:19
#14

#13 För att någon ska kunna påpeka det. 😛

JonasDuregard
2013-11-03 22:19
#15

#13 En mycket bra fråga. Särskilt eftersom det är åt det hållet vattnet dras. Om man skulle genomföra tricket med hjälp av statisk elektricitet skulle föremålet man laddat alltså hamna precis utanför bilden 🙂.

Jag tror vi kan avskriva den videon som fake.

Olive
2013-11-09 19:05
#16

Den här videon då? Det verkar inte direkt som statisk elektricitet, förlåt om jag verkar lite tjatig om dom där klippen men det här klippet var lite annorlunda…. :)

JonasDuregard
2013-11-09 19:49
#17

#16 En riktig liten lurendrejare den där ungen 😂.

Ser du hur extremt inzoomat det är (Hennes finger täcker nästan hela videoytan)? Anledningen till det är att om man zoomar ut syns det tydligare vad det är för konstig maskin vattnet ligger på (den som syns som en rund ring här).

Någon som kan komma på vad det är?

Rätt svar baklänges: 🙂 !eralatgöh nE

Här kan man se ungefär samma sak.

Magi-cat
2013-11-09 20:08
#18

högtalare 😃

det var ju smart

jätteintressant vad man kan göra med ljud, ju…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2017-04-01 09:01
#19

Ämnet kom upp på ÖN igen, så jag puttar upp tråden…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: