Annons:
Etikettermiljödjur
Läst 3311 ggr
TheWhiteWolf
2013-06-14 13:41

Prata med träd?

Har läst lite (b.la här på iFokus) om folk som pratat med träd. Hur går det till egentligen?

Annons:
Magi-cat
2013-06-14 19:55
#1

Hej TheWhiteWolf!

Träd är härligt!

Jag ska lägga in några länkar från tidigare, även om det inte är kanske precis vad du är ute efter, men samvaro med träd och naturens rytmer…

Man mår bra av träd:

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/519a0e6dce12c467070024f1-krama-ett-trad

Hur träd kommunicerar:

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/50db593d88f4722320000e20-kan-trad-kommunicera


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-06-14 20:01
#2

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

TheWhiteWolf
2013-06-14 22:15
#3

Tack för svaren! Ska titta :)

Magi-cat
2013-06-15 19:32
#4

På tal om träd:

Ett keltiskt trädhoroskop….🙂

http://www.dagenshoroskop.nu/horoskop/keltiskt/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Alwyn
2013-06-30 19:28
#5

Jag talar med träd under Meditation :)

[[corro]]
2013-07-05 15:45
#6

När jag talar med träd så antar jag att det är mer via tankeöverföring. Man (jag) hör deras röst som om att det skulle vara verklighet.
Det låter verkligen som om att någon talar med en! Lite små läskigt ..

(detta kommer att låta jätte hippi, men;) Jag kan även höra med dom på ett rätt så bra avstånd om jag sitter med te.x fötterna i jorden och blir ett med allt/jorden.

är det något specifikt du undrar ? :P

Annons:
TheWhiteWolf
2013-07-05 18:13
#7

#6 Häftigt att du kan höra deras röst! Ja jag funderar lite över på om man måste koncentrera sig på något speciellt sätt,eller "hör man rösterna bara"?

#4 Spännande!

[[corro]]
2013-07-05 21:10
#8

#7 Man bara hör dom, eller så var det för mig, när mitt 'wifi' (som jag brukar kalla det) är lite försämrat så måste jag koncentrera mig lite. Det blir som om att 'vågorna' är svåra att koncentrera sig på.

Men eftersom att jag har kunnat tala med framför allt träd sedan jag var liten så kanske det är lite annorlunda, men jag antar att man ska först och främst ska koncentrera sig med att bli ett med det, för att sedan försöka höra/lyssna efter trädets tankar.

En kompis till mig som håller på att lära sig tala med träd nu började lära sig att höra (vet inte hur det gick med själva tala grejen, men höra) fiskarnas tankar, lite kul eftersom att hennes element är vatten, jag kan tala med träd med mera, och mitt element är jord!

Ghosthunter
2013-07-08 20:29
#9

Indianera har visst varit riktigt duktiga på detta…..dom vet ju att även träd har själ och kommunicera således med trädens själar.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: