Annons:
Etiketterorberljusfenomen
Läst 3096 ggr
pernillaa
2013-05-02 13:59

Vad är detta tro?

Halloj

Jag fotograferade brasan nu vid valborsfirandet opch fick med någonting som ser lite mysko med.

Nu finns det ju väldigt många grejer vid fototillfället som kan ha sabbat bilden för mig och skapat konstiga fenomen i bilden, t.ex. motljuset från solen, röken från brasan och eventuell glöd och aska i luften. Men jag tittar ändå på det och tycker att det inte riktigt liknar någonting utav det. Hade det varit skit på linsen hade det varit på samma ställe i bilderna. Har aldrig sett motljus som reflekterat sådär men är det någonting jag ska gissa på så är det motljus isf. Rök från brasan har jag svårt att tro att det är och hade det varit aska tror jag inte att de hade varit så väldigt lik varandra på bilderna eftersom aska rörs så väldigt mycket och snurrar när det flyger i luften.
Vad tror ni att det är?
Behöver hjälp att antingen hitta en naturlig eller en övernaturlig förklaring.
Är det motljus tro?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
2013-05-02 14:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 1

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-05-02 14:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild 2

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-05-02 14:03
#3

Om ni har svårt att avgöra vad det är jag pratar om så är det den där ovala rökliknande grejen till höger i bilden. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Magi-cat
2013-05-02 14:18
#4

Hej pernilla! Kul att du tittar in!

Hoppas många försöker sig på att tolka bilderna! (Själv är jag inte fotokunnig alls, tyvärr…)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

pernillaa
2013-05-02 14:23
#5

Tack. Kul att se att det går så bra här. =)

Ja vi får se. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Illusion
2013-05-02 17:37
#6

Jag är inte foto kunnig heller men det ser ju ut som ett ansikte på en dam med mörkt hår :o ganska väl detaljerat med. Coolt!


☮ and ❤ among each other ✿

Annons:
Illusion
2013-05-02 17:39
#7

Ser ut som att hon ler med :p


☮ and ❤ among each other ✿

felixhaljeskog
2013-05-05 01:54
#8

Ser ut att vara en reflektion av solen, det är det jag skulle chansa på då jag själv har fått liknande på bilder.

Och med tanke på att den orange färgade runda reflektionen, till höger om den följer med på sidan av på båda bilderna.

(fotokunnig för det mesta)

Hoppas detta inte gjorde dig besviken 😃

pernillaa
2013-05-05 07:43
#9

Nejdå. Jag försöker tänka logiskt för det mesta och chansade ju själv på reflektion från ljuset så. Tack för din åsikt. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

felixhaljeskog
2013-05-05 12:04
#10

#9 jarrå de e lugnt :)

Denna kommentar har tagits bort.
piotrr
2013-05-05 13:03
#12

Den gröna saken?

Med tanke på hur den flyttar sig mellan de två bilderna - närmare mitten i den första bilden där solen också är närmare mitten, och närmare nederkanten i andra bilden där solen är högre upp, så verkar det vara en reflektion av solen i linsen. Vet inte vad det heter, tyvärr, kan bara ordet "lens flare".

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2013-05-05 13:04
#13

Förresten! Jag tycker att den upplysta röken strax till höger om solen i den vänstra bilden ser sjukt läcker ut. :) Väldigt fin bild, väldigt häftigt att se hur ljuset spelar över scenen.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Annons:
Upp till toppen
Annons: