Annons:
Etikettexperiment
Läst 4807 ggr
Magi-cat
3/8/13, 10:48 AM

Ang. auraseende och ev testning.

/Detta är en fortsättning på en diskussion som började i tråden Kan man levitera?/

Avatar för Lilla Stjärna

#19 Lilla Stjärna:

Tack så mycket för länk-tipsen, men nej tack, jag kan inte tänka mej att delta i tester på något av ställena! Det beror inte på att jag plötsligt vill försöka slingra mig ur, på nåt sätt!

Däremot verkar Magi-cats tips i # 18 vara åt det hållet jag menar. Jag kräver att de som testar mig ställer sig helt neutrala från början till slut. Det ska vara "riktiga", topputbildade personer inom sitt område, proffesorer, forskare o s v och det är väldigt viktigt för min egen skull också. Det skulle väl, som sagt var, vara väldigt svårt att göra en sån test över nätet?

Jag anser att jag med viljekraft och fokusering kan framkalla ett slags seende, där jag kan uppfatta ett oerhört starkt ljus som strålar ut från både människor, djur och växter (levande). Omkring stenar och andra föremål kan jag endast se ett slags avgränsat energifält. Det här uppkommer ibland spontant, utan att jag har tänkt fram det, oftast när jag sitter tankfull och väldigt avspänd och grubblar på vad som helst, utan att se vad jag har framför mig ( "glor tomme" ). Nu har jag en längre period med smärtproblematik och då fokuserar jag nästan inget alls på det och då blir det ju inte så ofta.

Det skiljer sig från vanlig syn på så sätt att det ser otroligt levande ut bl a. Ljuset är starkare än solljus och man tror att ens ögon ska brännas sönder fullständigt när man ser det första gången. Jag skiljer på det ljuset och auran, jag upplever det som två helt skilda saker men jag har aldrig läst eller hört någon annan säja det samma. Överallt ser man endast auran avbildad och omskriven , vad jag vet.

Auran ser jag som ett slag fält där jag oftast uppfattar olika färger. Det ser minst sagt levande ut därför att jag uppfattar som ytterst små partiklar, eller hur jag ska uttrycka mig, som hela tiden är i rörelse. De rör sig ruskigt snabbt, ungefär som molekyler som vibrerar. Jag ser olika delar av auran från gång till gång, alltså ibland bara kring en persons huvud (jämför med avbilder på helgon, glorian)

 ……och nej, en enskild individ har inte samma aura-utseende hela tiden, den är tvärtom i ständig rörelse, färgerna blandar sig, är klara eller "smutsiga" o s v. Det är därför jag kallar det att det är LIV i det.

Jag brukar också känna starka fysiska "fenomen" under upplevelserna. I pannan, ungefär mellan ögonbrynen, brukar jag känna ett starkt tryck och att det känns som att pannan skrynklar ihop sig där. Efteråt brukar det kännas som en massa kolsyrebubblor i pannan, som sen klingar av långsamt. Det säjs ju att vi har ett Tredje Öga som har sitt centrum i tallkottkörten och sin projicering i pannan. Därför vill jag att experter på hjärnan och psykologi bl a ska utföra såna här tester.

Jag svarar hjärtans gärna på frågor så mycket jag kan och orkar! (ny tråd?)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
3/8/13, 10:50 AM
#1

/Från levitera-tråden. /

Avatar för JonasDuregard

#20 skrivetav JonasDuregard 

"Däremot verkar Magi-cats tips i # 18 vara åt det hållet jag menar. Jag kräver att de som testar mig ställer sig helt neutrala från början till slut."

Det är tyvärr helt omöjligt och väldigt långt från det du kommer hitta i parapsykologins förtrollade land. Men jag önskar dig lycka till med följande visdomsord: att övertyga någon som från början är neutral är fint, men om du verkligen vill bevisa din övertygelse så tycker jag du ska försöka få med någon som från början tar motsatt ståndpunkt.

Avatar för Lilla Stjärna

#28 skrivetav Lilla Stjärna 

# 20 skrev:

Det är tyvärr helt omöjligt och väldigt långt från det du kommer hitta i parapsykologins förtrollade land. Men jag önskar dig lycka till med följande visdomsord: att övertyga någon som från början är neutral är fint, men om du verkligen vill bevisa din övertygelse så tycker jag du ska försöka få med någon som från början tar motsatt ståndpunkt.

Jag har aldrig menat att forskningen skulle ske inom "parapsykologins förtrollade land"!Jag är absolut inte ute efter att övertyga någon annan som är skeptisk eller mig själv. Det är inte alls någon sån test jag är ute efter! Min önskan och dröm handlar endast om att vetenskapen, forskningen skulle kanske få en skjuts framåt om flera personer kunde tänka sig att vara "försökskaniner". Jag är själv minst sagt skeptisk till allt möjligt, kan jag säja!!! Men just det här tror jag är på riktigt och jag är så fascinerad av det!

För mig själv är sånt här forfarande ett oförklarat fenomen. Jag har ännu efter många år inte vant mig vid det. Jag blir fortfarande lika häpen varje gång jag tittar runt min hand eller står framför en spegel!!! Jag vill veta: finns det jag "ser" och vad är det? Vad kommer det starka ljuset ifrån? Varför ökar det i styrka och liksom växer om jag andas djupt och likaså om någon annan jag kollar på gör detsamma? Exempelvis.

Tänk om forskare kunde hitta ett sätt så det var möjligt att visa och bevisa för alla att detta existerar!  skulle jag bli så överlycklig. skulle jag ha vetenskapliga bevis på att min hjärna inte lurar mig, jag m fl skulle förhoppningsvis slippa vidriga personangrepp och att bli förlöjligade.

Om forskare däremot skulle hitta bevis på att auror och sånt inteexisterar, ja  skulle jag bli mycket orolig, för då skulle ju såna som jag förstå att det är något allvarligt fel på oss!

Tack för lyckönskningarna, film och bild här ovan, hoppas det inte är fejk!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
3/8/13, 10:51 AM
#2

Avatar för Joppo

#36 skrivet av Joppo 

@Lilla Stjärna:

Varför vill du inte bli testad av skeptiska forskare? Om testet går ut på att "se" om det befinner sig en persons aura bakom en eller flera skärmar(Jonas föreslog detta tidigare), så spelar det ju ingen roll vem som anordnar det. Ett sådant test skulle ju gå alldeles utmärkt att utforma helt neutralt, oavsett vad forskarna har för åsikter om förmågan som skall testas. Jag förstår inte varför du ser ett sådant upplägg som problematiskt.

Avatar för Lilla Stjärna

2013-03-08 09:25#37 skrivetav Lilla Stjärna 

#36 Joppo, jag ska försöka förklara! Jag är helt enkelt rädd att bli utsatt för personangrepp och förlöjliganden av en del från de sajter som Jonas tipsar om. Har varit utsatt för sånt själv och läst en hel del såna kommentarer här. Jag vill inte utsätta varken mig själv eller andra för sånt, som har en helt annan upplevelse av tillvaron.

Visst kan forskarna vara skeptiska, absolut! Jag är ju själv minst sagt skeptiskt mot en massa ämnen. Det viktigaste för mig är att forskningen bedrivs officielltför allas vetskap och är seriös. ……och jag är, som sagt var, absolut ointresserad av att försöka övertyga någon som är skeptisk till att jag "ser"!!!

Joppo, du är välkommen att fråga vidare om det är nåt! Tyvärr har jag haft stora problem med att få in inlägg här i flera dagar. Nätet hänger sig och datorn är hur seg som helst, texten försvinner.

Jag snabbsökte nyss om auror och hittade nåt som jag fullständigt instämmer i;

http://www.anna-lena.se/aura/aurafotografering.html


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

jaerven
3/9/13, 2:17 AM
#3

#37

Lilla Stjärna. Något som jag har förstått är väldigt viktigt är att du skall ha provat precis det som du skall testa tidigare. Om du vill bli testad på något som du är säker på att du kan, så skall du bli testad på exakt det sätt du har gjort det förut. Om testpersonerna föreslår någon liten ändring, så skall du prova att det fungerar med den ändringen innan du går med på att göra testet. Låt dig inte övertalas att göra testet om du inte har provat och är säker på det.

Magi-cat
3/9/13, 7:17 AM
#4

#3 Bra råd, jaerven. 

Att tänka på för alla som vill göra tester.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: