Annons:
Etikettsymboler
Läst 4026 ggr
Magi-cat
6/13/12, 10:17 PM

Symboler

En, tyvärr tre timmar lång, video om symboler och deras enorma betydelse…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[dandamimm]
6/14/12, 9:51 AM
#1

Tack för länken. Har inte tid i dag men det verkar väldigt intressant så jag sparar den.

// Danda

haxanshus-linda.blogspot.se

Magi-cat
6/14/12, 9:53 AM
#2

Kul att du tyckte det! Glad Berätta gärna lite när du tittat!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[dandamimm]
6/16/12, 2:32 PM
#3

Japp, nu har jag tittat och begrundat,

Jag har alltid, precis som många andra, haft en stor dragning till egypten. Känt att mitt ursprung och all sanning ligger där. Har som Napoleon en önskan, sedan barnsben, att spendera en natt i Cheopspyramiden eller den stora pyramiden som sägs i filmen.Har bara inte kommit på hur ännuFlört. Underbart att se alla saker som sammanfaller. Så mycket gör att den som säger sammanträffande eller slump verkar som en galning.

Den senste tidens samtal och undervisning från skogens väsen genom sejdning och annat har gett kunskap om att vi har ett mycket äldre ursprung än vi tror, vilket ju glädjande nog sammanfaller med teorierna i filmen.

Jag är inte klar med min utbildning men de säger att vi snart ska förstå, alla. Att vi då får förklaring på alla kontigheter och olikheter som diskuteras. Att det egentligen är det samma som vi alla håller på med bara med olika namn, beroende på var vi kommer ifrån och vilken grad av utveckling vi nått. Därför kan vissa bara hantera ljus medans andra kommit till insikt om en mörk sida också, t ex.

Ett bra exempel på att allt är samma är t ex att vissa varelser jag mött säger att vissa människor kallar dem aliens medan andra ser dem som jordboende. Men de säger att "Varför begränsa sig? Man kan väl vara både och."

Tesen i filmen verkar ju vara att allting hänger ihop så då finns det kanske inga gränser mer än dem vi sätter upp själv.

Magi-cat
6/18/12, 7:52 AM
#4

#3 Kul att du tittat dandamimm och att den gav dig något! Glad

Själv har jag inte tittat, det får nog bli senare i höst någon gång…..det är verkligen intressant med symboler.

Intressant den där kopplingen mellan jordboende och aliens…..(Ja, varför skulle man begränsa sig?) Om du vill får du gärna göra en tråd om det och berätta mer…

Allt hänger verkligen ihop….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Vovvie94
9/20/12, 2:59 PM
#5

jag tycker den är jättebra, väldigt intressant! Glad

Upp till toppen
Annons: