Annons:
Etiketterorberljusfenomen
Läst 5661 ggr
Emelie
2012-03-30 22:41

Orb?

Jag tog nyligen kort på mina två kompisar, och på kortet såg vi sedan en rund vit fläck på ena tjejens rumpa. Vi skrattade lite åt det men tänkte inget mer på det.

När jag ska ta nästa bild på dom (fotar med mobilen) så ser jag en ljus nästan rund "boll" eller "skugga", som åker rakt över skärmen, från ena hörnan till den andra, och försvinner ut ur bild för att antagligen åka förbi min axel.

Vad kan det här vara? Jag är helt skärrad och nästan i chock.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
[mia-38]
2012-03-31 07:58
#1

Hej.

Har du nån bild att lägga in på detta? Blir lite enklare att svara på din fråga då.

Kram

Astell
2012-03-31 09:57
#2

Om orber nu bara är dammpartiklar etc hur kan det komma sig att det syns på digitalkameror, gamla kameror och andra kameror syns de ju inte på? Egentligen skulle ju alla digitalkameror slutats tillverkas för längesen, det är ju ett stort fel att sådana partiklar syns och med ny teknik ska det väl inte få kunna ske, el ??

Astell
2012-04-01 16:18
#3

Läser på Diana Coopers hemsida om orber…hon menar att teknologerna och änglarna kom överens (på en annan nivå) att vibrationerna i digitalkamerorna skulle matcha frekvenser så att den andliga världen skulle kunna ha tillträde genom att vi kunde se deras ljuskroppar s k orber…

Hon har bl a skrivit en bok "Enlightenment through Orbs"…

Joppo
2012-04-01 18:36
#4

Det är intressant det här med att det är en skillnad mellan digitala och analoga kamerors förmåga att fånga upp sk orber. Jag måste faktiskt erkänna att jag inte kände till detta fenomen, men efter att ha kikat runt lite så verkar det som det är en ganska stor skillnad.
_
"Digital cameras must take an analog image & convert it into digital format. Often in low light conditions, the camera will not properly translate the image & your end result is an Orb like this one. Extensive research on this subject was conducted by Fuji Photolabs years ago & this has been scientifically proven._

_Cameras above 5 mega pixels are less likely to produce such errors, but they are not fool proof either."

_http://ghosthauntings.org/how_we_analyze_photos.aspx

http://www.okpri.com/Infraredvscolorandblackinwhite.htm

Astell
2012-04-01 20:17
#5

#4

Gå in och titta på orbfotografier på www.dianacooper.com till hö på sidan står det orbgalleri…där finns många fantastiska orber. Folk skickar in för att få en förklaring av henne vad för entitet det kan vara…

Diana Cooper säger sig ha kontakt med änglar etc men man kan gå in och titta för nöjes skull för många är väldigt vackra :)

Joppo
2012-04-01 21:35
#6

#5 Det fanns en del fina fenomen där Flört

Annons:
[Woozy]
2012-04-02 07:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här har ni en Orb fotat med systemkamera och utan blixt.

JohannaEkroth
2012-04-02 10:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Woozy - Vill du vara snäll och ringa in orben, för jag ser ingen med en här skärmen. Kyss

Här är min ängel Blossa eller Lucy som är hennes änglanamn i orbform:

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Woozy]
2012-04-02 10:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är den karmerad.

Notera att orben är diamantformad.

Lika bra att tillägga att det inte är skit på varken objektiv eller sensor.

JohannaEkroth
2012-04-02 10:58
#10

Det är inte mattan som är rulad då? ser ut som en skugga från rulningen. Det är nämligen vad jag såg.

Och nej, jag är inte skeptisk, däremot har jag väldigt bra detaljseende. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Woozy]
2012-04-02 11:28
#11

Nej mattan är inte rullad, för då skulle det vara samma på alla bilder jag fotat Flört

JohannaEkroth
2012-04-02 11:30
#12

Får jag en bild och jämföra med då? Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Woozy]
2012-04-02 11:34
#13

Jag sparar inte bilder som inte har nåt värde utav sig, så det blir svårt. -kan ju inte åka till gamla lägenheten och stövla in och fota precis.

Annons:
[Woozy]
2012-04-02 11:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Förstorade och nu ser man än bättre. Skrattande

JohannaEkroth
2012-04-02 11:37
#15

Okej.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Woozy]
2012-04-02 11:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Sista förstoringen, sen så går det inte urskilja detaljer mer.

Upp till toppen
Annons: