Annons:
Etikettdrömmar
Läst 5786 ggr
[mia-38]
3/15/12, 2:11 PM

Feber och drömmar

När jag har feber så drömmer jag mer och mycket intensivare än när jag inte har feber.

Vad kan detta bero på?

Annons:
Magi-cat
3/15/12, 3:21 PM
#1

Intressant fråga! Många får mardrömmar när de har feber.

Många faktorer kan trigga igång mardrömmar: sömnbrist, stress, ämnen man intagit - och feber. Kanske går kroppen på högvarv i sina försök att rensa ut sjukdom? Eller är det en följd av den stress det är med en förhöjd kroppstemperatur?

Eller produceras det mer DMT vid feber? http://sv.wikipedia.org/wiki/DMT

Lite spekulationer bara…

För egen del var det länge sedan jag hade feber, har alltid låg temp, frisk eller sjuk, så jag vet inte om jag drömmer eller inte av den orsaken…..Men minns en gång som barn när jag hade svår halsfluss och drömde otroligt mycket och konstigt….

Vissa säger att de drömmer mer när de är gravida….

Hoppas någon vet mer.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Woozy]
3/15/12, 4:08 PM
#2

Kan bara hålla med katten här.

suddis
3/15/12, 5:24 PM
#3

Det var en bra fråga.

Fjäril
3/15/12, 5:49 PM
#4

Intressant! Jag har inget svar på frågan, men en tanke slog mig att det kanske är så att när vi har hög feber (nästan yrar) så är vi på en annan "nivå". Den fysiska delen av oss är nästan "omedvetande" och vi kanske lättare gör astrala resor? Ofta drömmar man märkliga drömmar (jag) och det kan också handla om olika intryck av blandad kompott. Manske tom rensar ut gammal energi samtidigt som kroppen jobbar mot febern :)

Sajtvärd på Övernaturligt

[mia-38]
3/15/12, 6:01 PM
#5

Ja Fjäril….
Så tror jag med att det är. Att man hamnar på en annan nivå.
Man är mer öppen och kan göra astralresor.
Jag har nog aldrig gjort en sådan resa..men mina drömmar jag har när jag har feber, är så verklighetstrogna. När jag vaknar så kan dessa drömmar sitta i en hel dag i mitt medvetnade.

Upp till toppen
Annons: