Annons:
Etiketterintressantteorier
Läst 3475 ggr
[mia-38]
2/18/12, 10:22 AM

Nära döden

När man ligger där…nära döden…..
Vad tänker man? Vad ser man?
Se man nåt alls? KAN man tänka?

Jag menar precis i dödskeendet….

Har så många funderingar på vad min älskade pappa var med om i själva den stunden. Innan de går över.

Vet att ni andra inte kan svara på detta heller.
Men vad är era tankar om det?

Det gnager i mej….

Annons:
[Woozy]
2/18/12, 10:23 AM
#1

Det sägs ju att man ser tillbaka på sitt liv.

walkinbeauti
2/18/12, 10:38 AM
#2

Man har ju hört om dom som vart nära döden men kommit tillbaka,dom har sett ljus anhöriga guider mm.Färdats i tunneln och fått tillbakablickar på sina liv.

Tror det är väldigt olika och svårt att svara på när man inte vart nära döden på det viset.Men nyfiken i strut det är man och när vi är klara så går själva övergången smidigt utan rädsla,anden bara vet att nu är jag klar i fysisk form

Många har berättat om dom minuter dom vart på andra sidan och hur många dom träffade på men var inte klar här och fick komma tillbaka igen.

Har för mig det finns en hel del böcker och filmer om just detta men vet inte vilka tyvärr.

Intressant är det Glad

powerofthebass
2/18/12, 10:54 AM
#3

när  jag låg inne på sjukhus pga hjärntumören , så tänkte jag att det var min tur att  passera vidare  som många släktingar har gjort.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Ghosthunter
2/18/12, 3:52 PM
#4

Jag svarar som WB och passar på att rekommendera en bok som heter "Hello from Heaven" av Bill och Judy Guggenheim. Där står det om ett flertal människor som berättar om nära döden upplevelser. Mycket bra bok!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[mia-38]
2/18/12, 3:59 PM
#5

Tack för tipset Walkin och Ghost…:-)
Ska se om jag kan köpa den när jag får lön nu.

Fy power….vad hemskt.
Jag är glad att du klarade dej. Hur mår du nu?

powerofthebass
2/18/12, 5:48 PM
#6

nu mår jag bara bra,  men det gör jag varge dag tycker jag  XD  kan la vara små trött offta men vad gör det i det stora hela  . jag säger till mig själv att det  var bara en övning (motgång)  som jag skulle gå igenom  .   ..  ( jag ser alla motgåmngar som övningar tester som man ska göra )  tack för du fråga

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Annons:
dermot
2/19/12, 3:57 AM
#7

Min farfar sa att han kände lukten av citroner när han var nära på att gå bort. Vet även fler som sagt/hört talas om det. Lite coolt att de även sa så i Grey's Anatomy ;)

När min mamma (innan jag föddes då) var med om en bilolycka, så fick hon flashbacks och hörde barnskratt - vilket även en kompis till familjen har gjort och även hans vänner. (Om någon har hört talas om Arnold Äventyraren i Önneköp, Skåne, där han har sitt kannibalmuseeum så är det då han). :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[mia-38]
2/19/12, 8:13 AM
#8

Min pappa ville säga något när han var nära döden…men han fick inte fram något. Det var ett S i iallafall.
Undrar så om det var något han såg eller något han ville säga….

[Norpan88]
2/19/12, 1:58 PM
#9

Man kan kolla på många NDU på Youtube, och det verkar som om de flesta har olika upplevelser. Tunneln upplever dom flesta.. och att man ser livet i repris, allt gott och ont man gjort i livet osv.

Här är en video iallafall..

Tettis84
2/19/12, 5:47 PM
#10

När min mamma var med om en bilolycka när jag och min tvillingsyster var små, så såg hon våra lite i revy eller hur det stavas=)

www.theresekostresa.blogg.se

julklappen
2/19/12, 9:29 PM
#11

Min far såg som små ljusbollar på en vägg ,ovanför sin säng i sovrummet innan han gick bort .(han pratade om det ofta) När jag var 7 år så höll jag på att dö och jag var alltid livrädd och tänkte på att jag skulle dö någon gång jag med.(jag eller min själ, kom liksom in i en refug eller vad man kallar det.Jag såg att jag/min själ snurrade fortare och fortare i liggandes ställning. Och jag minns att när jag var inne i detta snurrande så kom det en tanke till mig att jag undrade vad detta var för något och var jag hade hamnat? Jag kände mig så lätt som ett Moln liksom.Men rätt som det var så såg jag min döda farfar framför mig.(min farfar gick bort innan jag föddes) På något konstigt vis så visste jag att det var min farfar.Senare i mitt liv så berättade jag detta för min mor och far,jag beskrev för dem hur denna man hade set ut som jag mötte när jag höll på att dö och jag berättade för mor och far också att jag visste att det var min farfar.Fast än han hade gått bort innan jag föddes.Min mor och far sa då till mig, att det var riktigt som jag berättade och de visade foto på min farfar då. De tyckte att det var konstigt det jag hade upplevt.Men numera känner jag mig aldrig mera rädd för att dö.Jag vet att min farfar är med mig och att vi ska ses igen när det blir så dags.

Upp till toppen
Annons: